Παρασκευή 2 Αυγούστου 2019

Η επίλυση των προβλημάτων που οδηγούν σε “συγκρούσεις”


Κάθε σύγκρουση προέρχεται από μια διαφωνία.
Και δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι στις διαφωνίες εμπλέκονται άνθρωποι.



Και βεβαίως οι λεγόμενοι “ανθρώπινοι νόμοι” ισχύουν, γιατί πίσω από κάθε διαφωνία που οδηγεί σε σύγκρουση, μια ανθρώπινη καρδιά χτυπά. 
Δεν έχει καμία σημασία εάν είσαι αθλητής, προπονητής ή διαιτητής. Γιατί τίποτα δεν αλλάζει επειδή φορέσαμε την “στολή” μας.

Η επίλυση των προβλημάτων που οδηγούν σε συγκρούσεις δεν είναι τίποτα περισσότερο από μια απλή συμφωνία μεταξύ ανθρώπων με τον σωστό τρόπο.

Λένε ότι η αιτία για το 90% των διαζυγίων είναι ο “τόνος της φωνής” και όχι αυτά που συμβαίνουν ή λέγονται.
Και υπάρχει μια αλήθεια σ’ αυτό.

Ο τόνος της φωνής μας, μέσω του οποίου μεταφέρεται οποιοδήποτε μήνυμά μας – όχι το μήνυμα αυτό καθ’ εαυτό – είναι, σχεδόν αποκλειστικά, η κύρια αιτία των προβλημάτων.
Όλοι οι διαιτητές οφείλουμε να ξανασκεφτούμε τις μεθόδους μας στις “καυτές στιγμές” των αγώνων και να εξετάσουμε εάν είναι κατάλληλες ή όχι.


Όταν βρισκόμαστε στο μέσον μιας διαφωνίας μεταξύ ανθρώπων, που όλοι θεωρούν απ’ την πλευρά τους ότι έχουν δίκιο, συχνά χάνουμε την ικανότητά μας να πάρουμε την σωστή απόφαση.
Μερικές φορές χάνουμε και την ψυχραιμία μας.
Και ειδικά ως διαιτητές, μπορεί να αντιμετωπίσουμε πολλές διαφωνίες μεταξύ των μελών των ομάδων.
Μια εσφαλμένη μας ερμηνεία μπορεί να είναι η αιτία μιας σύγκρουσης.

Το “κλειδί” για τον διαιτητή είναι να έχει την ικανότητα να αναλύσει τι προκάλεσε την αρχική διαφωνία.

Είναι αρκετές οι φορές που αποδεικνύεται έλλειψη πληροφοριών ή ακόμη και παρεξήγηση.
Επομένως για να επιλύσουμε τέτοιου είδους καταστάσεις πρέπει να προσδιορίσουμε τους λόγους για τους οποίους δημιουργήθηκε η διαφωνία.

Ένας είναι ο δρόμος του διαιτητή:
- Να αντιλαμβάνεται
- Να σέβεται
- Να δίνει λύση


Σίγουρα γνωρίζετε το “Treat others as you wish them to treat you!”.
Λοιπόν, ως διαιτητές και κατά την διάρκεια των αγώνων, θα μου επιτρέψετε να κάνω μια πρόταση και να “μεταποιήσω” λίγο – πολύ μάλλον – το προηγούμενο: “Treat others as they wish to be treated!”

Είναι δύσκολο! 

Και αρκετές φορές οδυνηρό όταν αντιλαμβανόμαστε ως διαιτητές “πόσο τέλειοι δεν είμαστε”. 
Καθόλου όμως…