Τετάρτη 18 Σεπτεμβρίου 2019

Γιατί ένα Σεμινάριο πριν ακόμα ξεκινήσει είναι ... μάλλον "αποτυχημένο".





Το μεγάλο "ερώτημα" 
ΛΑΘΟΣ ... 
στην εκπαίδευση των διαιτητών

Εάν ρωτήσεις ένα διαιτητή να ονομάσει τα πολυτιμότερα χαρακτηριστικά ενός καλού διαιτητή, είναι σίγουρα ότι θα σου αναφέρει έναν μακρύ κατάλογο από δεξιότητες που απαιτούνται...

Οι απαντήσεις βέβαια είναι σχεδόν ίδιες από όλους.

Αυτό αυτομάτως σημαίνει ότι η πλειονότητα των διαιτητών θεωρούν αυτές τις δεξιότητες απαιτούμενες και καθολικές.
Όποιον άνθρωπο που ασχολείται με τον αθλητισμό γενικότερα κι αν ρωτήσουμε, οι απαντήσεις τείνουν να είναι παρόμοιες.


Οι πιο συνηθισμένες απαντήσεις περιλαμβάνουν την λήψη αποφάσεων, τον έλεγχο της κατάστασης, το θάρρος, την αντικειμενικότητα, την ψυχολογία, την φυσική κατάσταση, την λεκτική επικοινωνία, την μη λεκτική επικοινωνία, την κατανόηση, την διαχείριση και την εφαρμογή των κανονισμών, την τιμιότητα, την διαχείριση του στρες…

Εάν διαχωρίσουμε αυτά τα χαρακτηριστικά σε φυσικές και ψυχολογικές κατηγορίες, θα διαπιστώσουμε ότι το 70% έως και το 90% των απαντήσεων εμπίπτουν στην ψυχολογική κατηγορία.
Υπάρχουν βέβαια και χαρακτηριστικά που εμπίπτουν και στις 2 κατηγορίες.

"Πιστεύω ότι η βάση για έναν επιτυχημένο διαιτητή είναι από 70% έως 90% ψυχολογική και 10% έως 30% φυσική, σωματική."  
Carl Jungebrand (FIBA WORLD - Referees Director)


Αυτός είναι ο λόγος που εμείς θα θέσουμε το ερώτημα:
“Πώς συγκρίνεται η εκπαίδευση των διαιτητών σε σχέση με τα απαιτούμενα χαρακτηριστικά;”

Στα σεμινάρια εκπαίδευσης των διαιτητών, τα ποσοστά είναι συνήθως ακριβώς το αντίθετο από ό,τι απαιτείται για να θεωρηθεί κάποιος καλός διαιτητής.
Τις περισσότερες φορές το 70% της εκπαίδευσης επικεντρώνεται σε φυσικούς και τεχνικούς παράγοντες.


Στο επερχόμενο σεμινάριο της Ο.Δ.Κ.Ε. για παράδειγμα, δεν υπάρχει ενότητα εκπαίδευσης ψυχολογίας των διαιτητών.


Παιδιά, το ΠΡΟΕΡΑΙΤΙΚΟ γράφεται έτσι:  "ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟ". 

Με αθλοιτεικούς χεραιτησμούς




Συχνά έχουμε αναρωτηθεί γιατί, περιμένουμε?  διαφορετικό αποτέλεσμα κάνοντας και ξανα-κάνοντας τα ίδια και τα ίδια ...

Υπάρχουν πολλές πιθανές απαντήσεις, αλλά οι πιο κοινοί λόγοι έχουν να κάνουν με την δυσκολία του θέματος σε σχέση με τον εκπαιδευτή, την κατάρτισή του και το εκπαιδευτικό υλικό.

Το μεγάλο ερώτημα όμως παραμένει:
“Πώς θα εκπαιδεύσουμε τους διαιτητές στο κομμάτι αυτό, που τελικά αφορά στο μεγαλύτερο ποσοστό επιτυχίας στο δύσκολο έτσι κι αλλιώς έργο τους;”