Τετάρτη 4 Σεπτεμβρίου 2019

Τα βασικά της καλής Επικοινωνίας. Αποκωδικοποίησε την κατάσταση



Η συζήτηση μπορεί να αποκλιμακώσει μια κατάσταση.
Η γλώσσα του σώματος, ο τόνος της φωνής και οι λέξεις που διαλέγουμε μπορούν να βοηθήσουν στην οικοδόμηση μιας σχέσης σεβασμού.



Καμιά κατάσταση δεν πρέπει να είναι προπονητής “εναντίον” διαιτητή.
Το κυρίαρχο μήνυμα είναι ότι δεν υπάρχει – δεν υπήρχε ποτέ – αντίπαλη σχέση.

Μπορεί ως διαιτητές να κάνουμε κάποια calls που δεν θα αρέσουν.
Είναι όμως πολύ απλό επίσης, να είμαστε έτοιμοι και σε θέση να εξηγήσουμε τον λόγο που έπρεπε να γίνουν.
Εάν επιπλέον το κάνουμε με έναν "μη επιθετικό τρόπο" - επιβάλλεται και δεν συνίσταται - τότε να είστε σίγουροι ότι η πλειονότητα των προπονητών θα δεχθεί την εξήγηση, ακόμη κι αν δεν συμφωνεί.


Οι έντονες συζητήσεις που προκαλούνται από τους προπονητές μπορεί να εξυπηρετούν πολλαπλούς σκοπούς που έχουν στο μυαλό τους.

Μπορεί να θέλει ο προπονητής να υποκινήσει τους φιλάθλους της ομάδας του.
Ίσως και να πρέπει να αφυπνίσει την ομάδα του.
Αυτός ο δρόμος είναι “ολισθηρός”. 
Και τα φρένα υπολειτουργούν…

Είμαστε εμείς ως διαιτητές εκεί, για να αφοπλίσουμε την “βόμβα”, που μπορεί να είναι έτοιμη να εκραγεί.
Σε τέτοιες κρίσιμες στιγμές πρέπει να είμαστε έτοιμοι να "εμπλακούμε".
Και συχνά αυτό, πρέπει να γίνει χωρίς να έχουμε πολλές πληροφορίες, καθόλου χρόνο και με λίγα λόγια.
Η γλώσσα του σώματος, η οπτική επαφή, η επιλογή των λέξεων και ο τόνος της φωνής μας, είναι τα “μέσα επικοινωνίας” που διαθέτουμε σε κάθε κρίσιμη στιγμή.
Και η ψυχραιμία το καλύτερο όπλο.


Ο προπονητής που “φωνάζει” και η συμπεριφορά του είναι εκτός ορίων, δεν αξίζει απάντηση σε καμιά του ερώτηση.
Ο διαιτητής, κάθε άνθρωπος, ασχολείται με την συμπεριφορά πρώτα.
Αν απαντήσει στον προπονητή που είναι εκτός ελέγχου, απλά ανταμείβει την συμπεριφορά του.
Η επικοινωνία συμπεριλαμβάνει τον σεβασμό. 
Και δεν τον "διαπραγματεύεται".