Δευτέρα 27 Ιουλίου 2020

Το σφύριξα! Και τώρα;




Ο χρόνος αντίδρασης μεταξύ μίας παράβασης και σφυρίγματος του διαιτητή είναι πάντα μεταβλητός και σίγουρα πάντως δεν μπορεί να είναι πολύ μεγάλος...  
Στο μπάσκετ όλα μπορούν να συμβούν σε κλάσματα δευτερολέπτου! 


Αλλά ούτε και τόσο σύντομη, που να φαίνεται ότι είναι ένα μη συνειδητό σφύριγμα, χωρίς να υπάρχει η πλήρης εικόνα του παιχνιδιού.

Στην διάρκεια μίας πάσας, μπορεί να συμβούν επαφές στις οποίες δεν είναι πάντα εύκολο να προσδιοριστεί εάν ο παίκτης που υπέστη το φάουλ έχει τον έλεγχο της μπάλας και άρα πρόκειται για φάουλ σε προσπάθεια για καλάθι, ή εάν το φάουλ έγινε κατά τη διάρκειά της, οπότε και έχουμε φάουλ αλλά όχι σε προσπάθεια για καλάθι. 

Ο 8 (πράσινος) δίνει πάσα στον συμπαίκτη του 15 (πράσινος) ο οποίος, ενώ πρόκειται να πηδήξει, σπρώχνεται στο γοφό του από τον 13 (κίτρινο)...

Ο 15 (πράσινος) καταφέρνει και σημειώνει το καλάθι: 2 πόντων. 
Ο Διαιτητής Κεφαλής σφυρίζει φάουλ, μετράει το καλάθι και δίνει και μια επιπλέον ελεύθερη βολή. 

Όταν συνέβη η επαφή, η πράσινη ομάδα έχει τον έλεγχο της μπάλας, αλλά  ο 15 (πράσινος) δεν είναι παίκτης σε προσπάθεια για καλάθι! 

Όταν σφυριχτεί ένα φάουλ, το φάουλ δεν μπορεί να ακυρωθεί, ενώ οποιοδήποτε καλάθι που έχει κατακυρωθεί ή το φάουλ που σφυρίξαμε, μπορεί να αλλάξει, είτε με τη χρήση του IRS, είτε μετά από μια σύντομη συζήτηση μεταξύ των διαιτητών.

Υπάρχουν δύο επιλογές σε αυτήν την περίπτωση:
- Να ακυρωθεί το καλάθι επειδή το φάουλ είχε διαπραχθεί σε έναν παίκτη που δεν βρισκόταν σε προσπάθεια για καλάθι...
- Να αναβαθμίσουμε το φάουλ από προσωπικό σε αντιαθλητικό.

Η αλλαγή μιας απόφασης απαιτεί αυτοκριτική και επίγνωση του τι συνέβη, μια σύντομη διανοητική ανασκόπηση ή την βοήθεια των συναδέλφων μας... 
Αυτά είναι θεμελιώδη στοιχεία για τη σωστή διαχείριση παρόμοιων καταστάσεων. 

Ακόμα κι αν βρισκόμαστε σε μια χρονική στιγμή του αγώνα που το λάθος μας μπορεί να έχει μικρό αντίκτυπο, το γεγονός ότι ο αγώνας γίνεται χωρίς κοινό και μπορεί να μας οδηγήσει σε χαλάρωση της συγκέντρωσης μας, εμείς πρέπει να έχουμε τη δυνατότητα να διαβάζουμε σωστά το παιχνίδι...