Δευτέρα 19 Οκτωβρίου 2020

Η αρχή της σωστής επικοινωνίας: Ψύχραιμος – Ήρεμος – Συγκεντρωμένος

Ο Κόσμος των Ελλήνων Διαιτητών 


Οι καλές δεξιότητες επικοινωνίας είναι ζωτικής σημασίας για κάθε διαιτητή.

Ο τρόπος με τον οποίο λέμε κάτι, είναι εξ ίσου σημαντικός με αυτά τα οποία λέμε.


Ένα από τα κλειδιά για να εργαστούμε προκειμένου να αναπτύξουμε καλές δεξιότητες επικοινωνίας είναι η ικανότητά μας να ακούμε.
Οι διαιτητές πρέπει να ακούσουν και τι λέγεται αλλά και πώς λέγεται.

Μόλις η ικανότητα αυτή διαμορφωθεί, είναι ιδιαίτερα σημαντικό να είναι σε θέση να αρθρώσει κάθε διαιτητής με σαφήνεια και εν συντομία, οτιδήποτε οφείλει να επικοινωνήσει με τους προπονητές και τους παίκτες.
Δεδομένου ότι οι συμμετέχοντες είναι σε εγρήγορση τείνουν να μιλούν γρήγορα και δυνατά. Η δυσκολία του διαιτητή – και αυτός είναι σε εγρήγορση – είναι στο ότι πρέπει να παραμείνει ήρεμος και να μιλήσει, εάν χρειάζεται, με συγκροτημένο λόγο και με πρωταρχικό σκοπό να μειωθεί οποιαδήποτε ένταση είναι πιθανόν να προκαλείται από τον τρόπο επικοινωνίας των αθλητών και των προπονητών.

Ο διαιτητής πρέπει πάντοτε να θυμάται και να υπενθυμίζει ταυτόχρονα στους συμμετέχοντες, είτε με τον τρόπο του είτε με τα λόγια του, ότι δεν αγνοεί κανέναν και τίποτα από ό,τι συμβαίνει.

Κάθε διαιτητής ξεχωριστά είναι το πρόσωπο και η φωνή της ομάδας και την εκπροσωπεί στην διαχείριση του παιχνιδιού και στην επιβολή των κυρώσεων. 
Η σηματοδότηση επομένως των διαιτητών δίνει την ευκαιρία να αντιληφθούν όλοι τι συμβαίνει στο παιχνίδι και βεβαίως συνοδεύεται από σύντομη προφορική επεξήγηση.

Η επικοινωνία μεταξύ του πληρώματος των διαιτητών, μπορεί να είναι λεκτική ή μη λεκτική, όπως ένα νεύμα ή μια κίνηση προσυνεννοημένη.
Παρακολουθώντας τους διαιτητές που χρησιμοποιούν αυτό το εργαλείο επικοινωνίας, είναι μια απόχρωση που μπορεί να εκτιμηθεί μόνον από κάποιον που κατανοεί την μηχανική της διαιτησίας. 
Σε κάθε όμως περίπτωση βοηθά τους διαιτητές να πάρουν την σωστή απόφαση. 


Οι καλές δεξιότητες επικοινωνίας μπορούν να αποκτηθούν με την εξάσκηση μερικών απλών αρχών:
- Άκουσε προσεκτικά τι και πώς λέγεται
- Μείνε ψύχραιμος σε δύσκολες καταστάσεις
- Απάντησε αφού σκεφτείς και με ουσιαστικό τρόπο
- Παρέμεινε επαγγελματίας

Και όπως λένε στην Αμερική, "Practice the three C’s: Stay cool, calm and collected." 
Και εμείς θα συμπληρώσουμε: "And On Message."