Παρασκευή 19 Μαρτίου 2021

Σχέσεις αντιπαράθεσης. Ξεπέρασέ τες

     Ο Κόσμος των Ελλήνων Διαιτητών


Η αντιμετώπιση μιας σχέσης αντιπαράθεσης μπορεί να είναι δύσκολη.
Σας προτείνουμε περιγράφοντας ό,τι εκτιμούμε πως θα σας βοηθήσει, ώστε σε περίπτωση επικοινωνίας για θέματα που δημιουργούν προβλήματα στην ροή του αγώνα, να έχετε την δυνατότητα να τα ξεπεράσετε όσο πιο ανώδυνα γίνεται.

1. Παύση πριν την απάντηση
Μην διακόψεις κανέναν όσο προσπαθεί να σου μιλήσει.
Σε διαφορετική περίπτωση, απλώς θα επιδεινωθεί η κατάσταση.
Όταν απαντήσεις, πρέπει να αποφύγεις την χρήση κάποιων λέξεων, όπως "αλλά", "όμως", διότι είναι λέξεις οι οποίες συνήθως ακυρώνουν το πρώτο μέρος κάποιας πρότασης και ως εκ τούτου μειώνουν την αξία του μηνύματος:
"Καταλαβαίνω τι ακριβώς εννοείτε, αλλά θα πρέπει να…" είναι ένα παράδειγμα του πώς η λέξη "αλλά" ελαττώνει την επίδραση της αρχικής θετικής δήλωσης "Καταλαβαίνω".

2. Επαινέστε διακριτικά τους παίκτες
Δεν είναι unfair να συγχαρούμε κάποιον για την αθλητική του άμιλλα.
Μια καλή λέξη είναι πάντοτε κέρδος και θα σας βοηθήσει, εάν αργότερα προκύψουν προβλήματα στο παιχνίδι.

3. Με όποιον κι αν έχεις να κάνεις, εφάρμοσε τον "χρυσό κανόνα"
Η συμπεριφορά σου απέναντι σε οποιονδήποτε, πρέπει να είναι αυτή που και εσύ απαιτείς από τους άλλους.
Οι λέξεις που επιλέγεις και ο τόνος της φωνής σου πρέπει να έχουν λογική και ηρεμία.
Θα βοηθήσει πολύ στην αποτελεσματική αντιμετώπιση καταστάσεων.

4. Είναι Ο.Κ. να πεις ότι έκανες λάθος
Η ειλικρίνεια είναι η μοναδική αλλά και η καλύτερη "πολιτική" σου.
Και βέβαια δεν πρέπει να προσπαθήσεις να "ξεφύγεις". 
Όλοι πλέον μπορούν να ξέρουν και είναι πολύ εύκολο να νομίσουν ότι μπορεί να μην είσαι αξιόπιστος.
Το ψέμα και η αποφυγή ευθυνών, τροφοδοτούν τις αρνητικές αντιλήψεις όχι μόνο για τον συγκεκριμένο αγώνα, αλλά και για τους επόμενους.
Η θεωρία της παλιάς σχολής των διαιτητών που έλεγε "ποτέ μην παραδέχεσαι ότι κάνεις λάθος" έχει φύγει ανεπιστρεπτί με την πάροδο του χρόνου.
Η διαστρέβλωση της απόφασής σου, με σκοπό να δικαιολογήσεις το σφύριγμά σου, θα έχει κόστος σεβασμού.
Η παραδοχή βέβαια των λαθών σου που επαναλαμβάνονται συχνά, θα κάνουν την φήμη σου να υποφέρει…

5. Εάν ένας προπονητής ή ένας παίκτης σε "παρακαλεί" να τον ακούσεις, άκουσέ τον
Εάν είναι απαραίτητη μια απάντηση, μην το αγνοήσετε.
Να είστε σύντομοι και να μην ειρωνευτείτε αλλά ούτε και να υποχωρήσετε.
Βεβαιωθείτε ότι έχετε ακούσει σωστά και έχετε κατανοήσει ό,τι σας ζητούν.
Τις περισσότερες φορές δεν θέλει κανείς να αποσπάσει την ομολογία του λάθους σου. Θέλει απλώς να ακουστεί.

6. Το χαμόγελο ή το χιούμορ απαιτεί ευφυΐα
Αυτό που νομίζεις ότι μπορεί να είναι αστείο, ίσως να μην ισχύει για τους άλλους.
Ωστόσο, το χαμόγελο είναι μια εκτροπή των λέξεων που ίσως χρησιμοποιούσες και μπορεί να λειτουργήσει θεραπευτικά.
Ο διαιτητής που μπορεί να χαμογελά και να διαθέτει χιούμορ, έχει τον έλεγχο.
Ωστόσο οι διαιτητές δεν πρέπει να μπαίνουν σε "joke-telling".
Είναι απλά πολύ επικίνδυνο, επειδή οι άνθρωποι διαφέρουν σε αυτό που τους διασκεδάζει.
Δοκίμασε το χιούμορ με φειδώ και κάντο όσο το δυνατόν ελαφρύτερα.

7. Μην χρησιμοποιήσεις ποτέ την φράση: "Είναι απλώς ένα παιχνίδι."
Λίγες φράσεις εκτός από αυτήν, εξοργίζουν τους συμμετέχοντες περισσότερο και πιο γρήγορα.
Θυμήσου ότι οι ομάδες εργάζονται όλη την εβδομάδα, όλη την σεζόν για αυτά τα παιχνίδια.
Είναι εξαιρετικά σημαντικό γι αυτούς κάθε παιχνίδι, ανεξάρτητα από το επίπεδο.
Η φράση αυτή, ερμηνεύεται από προπονητές και παίκτες ως μια επιπόλαιη απάντηση "Δεν με νοιάζει". 
Βασικά την θεωρούν μειωτική, ταπεινωτική.