Εάν μπορέσεις να εκπαιδεύσεις τον εαυτό σου να παραμένεις εκτός όταν ένας παίκτης ή ένας προπονητής θέλει απεγνωσμένα να έρθει "μύτη με μύτη" με εσένα, τότε να ξέρεις ότι είσαι ένας καλύτερος, πιο σίγουρος και πιο σεβαστός διαιτητής.
Καταθέσουμε ορισμένες προτάσεις για την ανάληψη ελέγχου σε διενέξεις που ξεκινούν, έτσι ώστε να προλάβουμε πριν αυτές μετατραπούν σε διαφωνία και ίσως σε σύγκρουση.
1. Αφήστε τον άλλον να μιλήσει και μην διακόπτετε.
Με άλλα λόγια, έχετε την ευγένεια να ακούσετε πριν πείτε οτιδήποτε.
Μπορεί να έχετε αποφασίσει και να μην υπάρχει περίπτωση να αλλάξετε τίποτα, αλλά ακούγοντας πλήρως τι έχει να πει ο προπονητής ή ο παίκτης, μπορείτε τουλάχιστον να δείξετε την συμπάθειά σας στην διαφορετική άποψη.
2. Επαναλάβετε το πρόβλημα χρησιμοποιώντας τα δικά σας λόγια.
Αυτό, επιτρέπει στον "επιτιθέμενο" να αντιληφθεί ότι τον ακούσατε και ότι καταλάβατε το μήνυμά του.
Δίνει επίσης στο άτομο αυτό τον χρόνο να ηρεμήσει.
Σε ορισμένες περιπτώσεις μπορεί να βοηθήσει τους παίκτες ή τους προπονητές να δουν πόσο λάθος έχουν.
Για παράδειγμα λέγοντας “Coach, αυτό που σε ακούω να λες είναι ότι παρόλο που όλοι είδαμε τον παίκτη της ομάδας σου να διαμαρτύρεται ανεπίτρεπτα, θα πρέπει να το αγνοήσω γιατί "πιθανόν" το σφύριγμα ήταν λανθασμένο. Είναι σωστό αυτό;"
Θα πρέπει πάντα να παραμένετε αντικειμενικοί και να μην προσπαθείτε να δικαιολογήσετε με συζήτηση τις αποφάσεις σας.
4. Περιορίστε την συζήτηση στην πιο πρόσφατη απόφαση.
Όταν ο προπονητής ή ο παίκτης αρχίζει να κάνει ανασκόπηση των αποφάσεων του αγώνα, ήρθε η ώρα να σταματήσετε την συζήτηση.
Καταστήστε σαφές ότι είστε πρόθυμοι να εξετάσετε μόνον την τρέχουσα διαφωνία.
Το παρελθόν είναι ιστορία.
5. Παραμείνετε δυναμικοί και αποφασιστικοί.
Αποφύγετε να είστε "ήξεις αφήξεις" με τις συζητήσεις σας.
Είστε ελεύθεροι να αλλάξετε την απόφασή σας, εφ όσον το επιτρέπει ο κανονισμός, αλλά δεν πρέπει ποτέ να φαίνεται ότι σε έπεισαν για την αλλαγή αυτή.
Και εάν αλλάξετε γνώμη να το κάνετε με αποφασιστικό τρόπο.
Το χειρότερο που μπορείτε να κάνετε είναι να παραμένετε ή να δείχνετε αναποφάσιστοι...
Οι διαιτητές είναι άνθρωποι και υπάρχει περίπτωση να δείτε ή να ακούσετε κάτι που θα σας θυμώσει.
Μην αποφασίσετε να ξεκινήσετε καμία συζήτηση μέχρι να ανακτήσετε την ψυχραιμία σας.
Στις καταστάσεις διαφωνιών και συγκρούσεων απαιτείται η εμπλοκή των συναδέλφων διαιτητών, προκειμένου να αφήσουν την αδρεναλίνη σας να κατέβει σε χαμηλά επίπεδα.
7. Όταν συζητάτε για προβλήματα, εστιάστε σε λύσεις.
Για τους διαιτητές, αυτό δεν σημαίνει αλλαγή της απόφασης.
Μπορείτε να συναινέσετε στο αίτημα ενός προπονητή, να συμβουλευτείτε έναν συνάδελφό σας ή να πείτε:
"Coach, ήταν ένα καλό no call αλλά καταλαβαίνω ότι δεν συμφωνείς και θα έχω το νου μου…"
"Coach, ήταν ένα καλό no call αλλά καταλαβαίνω ότι δεν συμφωνείς και θα έχω το νου μου…"
Τέλος, θα επαναλάβουμε ότι η παράκαμψη μιας επερχόμενης διαφωνίας, χρειάζεται θετικό και ταυτόχρονα δυναμικό τρόπο.
Η ενημέρωση, εκ μέρους των διαιτητών, ότι κάθε άποψη γίνεται σεβαστή και έχει σημασία, δημιουργεί θετικό περιβάλλον επίλυσης οποιασδήποτε σύγκρουσης.
Η ενημέρωση, εκ μέρους των διαιτητών, ότι κάθε άποψη γίνεται σεβαστή και έχει σημασία, δημιουργεί θετικό περιβάλλον επίλυσης οποιασδήποτε σύγκρουσης.