Ο Κόσμος των Ελλήνων Διαιτητών
Εάν εξαιρέσουμε την βασική γνώση του κανονισμού, η επικοινωνία είναι αναμφισβήτητα το σπουδαιότερο χαρακτηριστικό ενός διαιτητή...Οι προπονητές το θεωρούν ως βασική ανάγκη γνώσης και οι αξιολογήσεις τους χωρίς αυτό το στοιχείο της επικοινωνίας είναι σπάνιες.
Οι περισσότεροι προπονητές θα απαριθμήσουν την επικοινωνία των διαιτητών μεταξύ των 3 κορυφαίων πραγμάτων που αναζητούν.
Από την στιγμή που ο διαιτητής θα σφυρίξει, είναι περισσότερο επικοινωνιολόγος παρά διαιτητής.
Πρέπει να χρησιμοποιήσει όλα τα διαθέσιμα εργαλεία, ειδικά την ομιλία του και την γλώσσα του σώματός του.
Τι να πεις σε ποιον και πότε να το πεις:
Προπονητές.
Οι προπονητές έχουν την ανάγκη αλλά και το δικαίωμα, να γνωρίζουν τι συμβαίνει στο παιχνίδι και κατά συνέπεια αξίζουν να ενημερώνονται.
Τα σήματα των διαιτητών είναι μια μορφή επικοινωνίας, αλλά σε πολλές περιπτώσεις η προσωπική προσέγγιση είναι επιβεβλημένη.
Στοιχειωδώς, όταν καλείται ένα φάουλ, ο προπονητής θα πρέπει να γνωρίζει τον αριθμό του παίκτη που το κάνει.
Οι διαιτητές που "ψάχνουν" τον αριθμό του παίκτη, διακινδυνεύουν την αξιοπιστία τους και δεν είναι λίγες οι φορές που αμφισβητούνται.
Κάθε ασυνήθιστη κατάσταση πρέπει να εξηγείται στους προπονητές.
Ομάδα διαιτητών.
Η ανάληψη ευθύνης για τις ενέργειές μας και η παροχή ενθάρρυνσης στους συναδέλφους μας, είναι ένα πλεονέκτημα.
Κάθε είδους αναστολή θα πρέπει να αποφεύγεται.
Τα σχόλια μεταξύ των διαιτητών και οι επισημάνσεις τους, θα πρέπει να είναι απολύτως ειλικρινή και μάλιστα στον βαθμό που πιθανότατα θα δυσανασχετούσαν κάθε άλλο πρόσωπο.
Η κατανόηση είναι σημαντική, ειδικά όταν μπορεί να υπάρχουν διαφορετικές απόψεις και πρέπει να ληφθεί μια γρήγορη απόφαση.
Όταν υπάρχει μια αμφιλεγόμενη περίπτωση και οι διαιτητές κάνουν διαφορετικές κλήσεις, ο εγωϊσμός πρέπει να παραμερίζεται.
Παίκτες.
Στην πραγματικότητα οι παίκτες είναι όλοι "μαθητές" σε ένα μαθησιακό περιβάλλον.
Και έχοντας αυτό κατά νου, μπορεί μόνο να βοηθήσει.
Βέβαια, η νουθεσία των παικτών για τα φάουλ, δεν είναι ένα από τα καθήκοντα ενός διαιτητή.
Ο ασφαλέστερος τρόπος για να απευθύνεται ένας διαιτητής σε έναν παίκτη είναι με τον αριθμό του.
Η ανάληψη ευθύνης για τις ενέργειές μας και η παροχή ενθάρρυνσης στους συναδέλφους μας, είναι ένα πλεονέκτημα.
Κάθε είδους αναστολή θα πρέπει να αποφεύγεται.
Τα σχόλια μεταξύ των διαιτητών και οι επισημάνσεις τους, θα πρέπει να είναι απολύτως ειλικρινή και μάλιστα στον βαθμό που πιθανότατα θα δυσανασχετούσαν κάθε άλλο πρόσωπο.
Η κατανόηση είναι σημαντική, ειδικά όταν μπορεί να υπάρχουν διαφορετικές απόψεις και πρέπει να ληφθεί μια γρήγορη απόφαση.
Όταν υπάρχει μια αμφιλεγόμενη περίπτωση και οι διαιτητές κάνουν διαφορετικές κλήσεις, ο εγωϊσμός πρέπει να παραμερίζεται.
Παίκτες.
Στην πραγματικότητα οι παίκτες είναι όλοι "μαθητές" σε ένα μαθησιακό περιβάλλον.
Και έχοντας αυτό κατά νου, μπορεί μόνο να βοηθήσει.
Βέβαια, η νουθεσία των παικτών για τα φάουλ, δεν είναι ένα από τα καθήκοντα ενός διαιτητή.
Ο ασφαλέστερος τρόπος για να απευθύνεται ένας διαιτητής σε έναν παίκτη είναι με τον αριθμό του.
Το "Captain" είναι αποδεκτό κατά περίπτωση, αλλά οτιδήποτε άλλο πρέπει να αποφεύγεται.
Ως γενικός κανόνας, όσα λιγότερα λέμε στους παίκτες, τόσο καλύτερα θα εξελίσσεται ο αγώνας.
Η οικοδόμηση σχέσεων με τους συμμετέχοντες είναι ένα κομμάτι της καλής διαιτησίας.
Ο διαιτητής βέβαια, δεν συναναστρέφεται, δεν κριτικάρει και δεν απειλεί. Σε καμία περίπτωση.
Αποφύγετε το "coaching" των παικτών, αλλά μην αφήσετε αυτό να σας αποτρέψει από το να προειδοποιήσετε έναν παίκτη.
Η ενημέρωση των παικτών ότι οι πράξεις τους είναι κοντά στο να ερμηνευθούν ως παραβίαση των κανόνων, είναι μια έξυπνη κίνηση.
Κομισάριος.
Όλοι οι Κομισάριοι πρέπει να αντιμετωπίζονται με ευγένεια και σεβασμό, ανεξάρτητα από τον βαθμό της διαιτητικής τους ικανότητας και αξίας, όταν αυτοί ήταν ενεργοί διαιτητές.
Στις περισσότερες περιπτώσεις, οι κομισάριοι θα υποστηρίξουν δημόσια τους διαιτητές είτε συμφωνούν είτε όχι με τις αποφάσεις τους.
Ωστόσο, ανεξάρτητα από το εάν είναι "dual-hatted" ή όχι, μπορεί να μην είναι "πολιτικά" εφικτό για τον Κομισάριο να "πολεμήσει" με έναν προπονητή για λογαριασμό μας.
Θεατές.
Οι διαιτητές επικοινωνούν με τους φιλάθλους μέσω των σημάτων τους και αυτός θα πρέπει να είναι ο μοναδικός τρόπος.
Η παρέμβαση φιλάθλου ή φιλάθλων στο παιχνίδι, θα πρέπει να παραπέμπεται στον κομισάριο ή, εφόσον δεν υπάρχει, σε κάθε είδους προσωπικό ασφαλείας.
Media.
Δεν υπάρχουν πολλά να ειπωθούν για τα μέσα ενημέρωσης.
Ως γενικός κανόνας, όσα λιγότερα λέμε στους παίκτες, τόσο καλύτερα θα εξελίσσεται ο αγώνας.
Η οικοδόμηση σχέσεων με τους συμμετέχοντες είναι ένα κομμάτι της καλής διαιτησίας.
Ο διαιτητής βέβαια, δεν συναναστρέφεται, δεν κριτικάρει και δεν απειλεί. Σε καμία περίπτωση.
Αποφύγετε το "coaching" των παικτών, αλλά μην αφήσετε αυτό να σας αποτρέψει από το να προειδοποιήσετε έναν παίκτη.
Η ενημέρωση των παικτών ότι οι πράξεις τους είναι κοντά στο να ερμηνευθούν ως παραβίαση των κανόνων, είναι μια έξυπνη κίνηση.
Κομισάριος.
Όλοι οι Κομισάριοι πρέπει να αντιμετωπίζονται με ευγένεια και σεβασμό, ανεξάρτητα από τον βαθμό της διαιτητικής τους ικανότητας και αξίας, όταν αυτοί ήταν ενεργοί διαιτητές.
Στις περισσότερες περιπτώσεις, οι κομισάριοι θα υποστηρίξουν δημόσια τους διαιτητές είτε συμφωνούν είτε όχι με τις αποφάσεις τους.
Ωστόσο, ανεξάρτητα από το εάν είναι "dual-hatted" ή όχι, μπορεί να μην είναι "πολιτικά" εφικτό για τον Κομισάριο να "πολεμήσει" με έναν προπονητή για λογαριασμό μας.
Θεατές.
Οι διαιτητές επικοινωνούν με τους φιλάθλους μέσω των σημάτων τους και αυτός θα πρέπει να είναι ο μοναδικός τρόπος.
Η παρέμβαση φιλάθλου ή φιλάθλων στο παιχνίδι, θα πρέπει να παραπέμπεται στον κομισάριο ή, εφόσον δεν υπάρχει, σε κάθε είδους προσωπικό ασφαλείας.
Media.
Δεν υπάρχουν πολλά να ειπωθούν για τα μέσα ενημέρωσης.
Οι διαιτητές απαγορεύεται να επικοινωνούν με τους δημοσιογράφους.
Και λόγω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης θα πρέπει όλοι να γνωρίζουμε ότι η μόνη που δεν μπορεί να παρερμηνευθεί, είναι η σιωπή μας.
Και λόγω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης θα πρέπει όλοι να γνωρίζουμε ότι η μόνη που δεν μπορεί να παρερμηνευθεί, είναι η σιωπή μας.