www.greekrefereesworld.blogspot.com
Σε κάθε αγώνα προπονητές και διαιτητές συνήθως συμφωνούν σε μερικά πράγματα:
- Στην διάρκειά του
- Στην τοποθεσία του
- Στις ομάδες που θα αγωνιστούν μεταξύ τους
Εντάξει αστειευόμαστε!
Οι διαιτητές εκπαιδευόμαστε στα σεμινάρια που διοργανώνει η Ο.Δ.Κ.Ε. και οι κατά τόπους Σύνδεσμοί της.
Οι διαιτητές εκπαιδευόμαστε στα σεμινάρια που διοργανώνει η Ο.Δ.Κ.Ε. και οι κατά τόπους Σύνδεσμοί της.
Οι προπονητές μαθαίνουν να εργάζονται κυρίως ως βοηθοί και επιλέγοντας συνήθως οι ίδιοι τον τρόπο επιμόρφωσής τους με την συμμετοχή τους σε σεμινάρια.
Και οι δύο πάντως αποκτούν γνώση μέσω των εμπειριών τους και πάντως κυρίως αναλόγως με την προσωπική τους διάθεση, θέληση και πάθος.
Στην πραγματικότητα συμφωνούμε σε κάποια πολύ σημαντικά πράγματα.
Συμφωνούμε στην γλώσσα που χρησιμοποιούμε και που είναι γεμάτη “ορισμούς” που τους επιβάλλουν οι κανονισμοί παιδιάς.
Στην πραγματικότητα συμφωνούμε σε κάποια πολύ σημαντικά πράγματα.
Συμφωνούμε στην γλώσσα που χρησιμοποιούμε και που είναι γεμάτη “ορισμούς” που τους επιβάλλουν οι κανονισμοί παιδιάς.
Βέβαια θα έπρεπε και εκτιμώ ότι συμβαίνει, να συμφωνούμε και σε λέξεις όπως “Συνέπεια”, “Δικαιοσύνη” και “Επικοινωνία”.
Εδώ και πολλά χρόνια – παίρνοντας παράδειγμα και από πολλά YouTube videos – επικρατεί η λανθασμένη άποψη του ότι ως διαιτητές “εάν μπορούμε να κάνουμε τους προπονητές να χαμογελούν, έχουμε κάνει μια καλή δουλειά”.
Όταν π.χ. ο προπονητής λέει “τα φάουλ είναι 10 με 3, ref”, ένα είναι το σίγουρο. Δεν θέλει να ακούσει την “χαριτωμένη” απάντησή μας “δεν είμαι μαθηματικός”, αλλά μια αληθινή ανταπόκρισή μας εξηγώντας ότι δεν υπάρχει κανένας κανονισμός που να μιλάει για ισομερή κατανομή των φάουλ στις αγωνιζόμενες ομάδες.
Χρειάζονται οι προπονητές μια ειλικρινή απάντηση.
Η σωστή και κατανεμημένη επικοινωνία είναι απαραίτητη για να υπάρχει συνεκτικότητα και δικαιοσύνη.
Εδώ και πολλά χρόνια – παίρνοντας παράδειγμα και από πολλά YouTube videos – επικρατεί η λανθασμένη άποψη του ότι ως διαιτητές “εάν μπορούμε να κάνουμε τους προπονητές να χαμογελούν, έχουμε κάνει μια καλή δουλειά”.
Όταν π.χ. ο προπονητής λέει “τα φάουλ είναι 10 με 3, ref”, ένα είναι το σίγουρο. Δεν θέλει να ακούσει την “χαριτωμένη” απάντησή μας “δεν είμαι μαθηματικός”, αλλά μια αληθινή ανταπόκρισή μας εξηγώντας ότι δεν υπάρχει κανένας κανονισμός που να μιλάει για ισομερή κατανομή των φάουλ στις αγωνιζόμενες ομάδες.
Χρειάζονται οι προπονητές μια ειλικρινή απάντηση.
Η σωστή και κατανεμημένη επικοινωνία είναι απαραίτητη για να υπάρχει συνεκτικότητα και δικαιοσύνη.
Μην ξεχνάμε ότι το “σφύριγμά μας” όπως και τα “σήματά μας” είναι επίσης ισχυρά επικοινωνιακά εργαλεία και η σταθερότητά τους αλλά και η ομοιομορφία τους σε όλη την διάρκεια ενός αγώνα ανεξάρτητα από το σκορ ή την κατάσταση, θα επιβάλλουν με τον δικό τους τρόπο ομαλότητα στην διεξαγωγή του.
Εάν παραλείψουμε τα βασικά και χαλαρώσουμε σε σχέση με την εικόνα μας ως διαιτητές, να είστε σίγουροι ότι θα είμαστε εμείς το πρόβλημα και η αιτία της παραβίασης των βασικών αξιών του παιχνιδιού.
Εάν παραλείψουμε τα βασικά και χαλαρώσουμε σε σχέση με την εικόνα μας ως διαιτητές, να είστε σίγουροι ότι θα είμαστε εμείς το πρόβλημα και η αιτία της παραβίασης των βασικών αξιών του παιχνιδιού.
Και οι βασικές αξίες του basketball ορίζονται από τους συμφωνηθέντες κανόνες του.
Ο πυρήνας της επιτυχίας μας ως διαιτητές είναι το τρίπτυχο: Συνέπεια, Δικαιοσύνη, Επικοινωνία.
Ο πυρήνας της επιτυχίας μας ως διαιτητές είναι το τρίπτυχο: Συνέπεια, Δικαιοσύνη, Επικοινωνία.
Όσο και διαφορετικά μπορεί να τα ορίσουν οι προπονητές πάντοτε θα υπάρχει ένας μέσος όρος.
Όσο και εάν στο postgame οι διαιτητές συζητάμε συνήθως για τους προπονητές και οι προπονητές για τους διαιτητές, πάντοτε θα υπάρχει ένας τρόπος για να συμφωνούμε σε περισσότερα από όσα διαφωνούμε.