Το ιστολόγιο λειτουργεί στο περιβάλλον του Google Blogger και ο Blogger χρησιμοποιεί cookies για την παροχή των υπηρεσιών, την ανάλυση της επισκεψιμότητας και τη βελτιστοποίηση της εμπειρίας του χρήστη. Με την περιήγηση στο ιστολόγιο αποδέχεστε τη χρήση των cookies.

Παρασκευή 24 Ιανουαρίου 2020

Συστατικά βελτίωσης απόδοσης διαιτητών



Υπάρχουν πολλά πράγματα που οι έμπειροι διαιτητές γνωρίζουν και εύχονται να τα ήξεραν όταν ξεκινούσαν ως rookies.


Ο σημαντικότερος τομέας περιλαμβάνει τις σχέσεις με παίκτες και προπονητές.
Η επικέντρωση στην βελτίωση τέτοιου είδους συναλλαγών, θα μπορούσε να γεμίσει τις σελίδες μιας εγκυκλοπαίδειας.
Εμείς θα αναφερθούμε σε τέσσερα πράγματα:
- Στην δημιουργία και την διατήρηση μιας καλής σχέσης
- Στον σεβασμό των παικτών
- Στην επίλυση των προβλημάτων
- Στην αίσθηση του χιούμορ



Η δημιουργία και η διατήρηση μιας καλής σχέσης
Ένας βαθμός τριβής θα είναι αναπόφευκτα ένα μέρος αυτού που κάνουμε.
Είναι “αναγκαίο κακό”, επειδή δεν υπάρχει τρόπος να τους ικανοποιήσουμε όλους και μάλιστα στο 100% του χρόνου.
Δημιουργώντας και διατηρώντας μια καλή σχέση με όσους ερχόμαστε σε επαφή, έχουμε περισσότερες πιθανότητες να πετύχουμε το στόχο μας.
Και όλα ξεκινούν από την αποδοχή των αγώνων στους οποίους μας ορίζουν.
Πρέπει να αντιληφθεί η επιτροπή ορισμού ότι είσαι διαθέσιμος εάν χρειαστεί.
Πρέπει να είσαι θετικός και φιλικός, με στόχο να είσαι το παράδειγμα που κάθε διαιτητής θα επιθυμούσε να εξομοιωθεί.
Στο γήπεδο δεν υπάρχει λόγος να παραπονιέσαι σχετικά με τις εγκαταστάσεις.
Εάν είναι πραγματικά προβληματικές στείλε ένα email στην διοργανώτρια αρχή και ζήτησε να το αντιμετωπίσουν.
Και τέλος, φύγε από τα αποδυτήρια αφήνοντάς τα όπως τα βρήκες.
Σε σχέση με την αντιμετώπιση παικτών και προπονητών, το πιο σημαντικό που έχεις να διδαχθείς αυξάνοντας η εμπειρία σου, είναι ότι δεν είναι οι εχθροί.
Ίσως μερικές φορές χρειαστεί να χρησιμοποιήσουμε “μέτρα”, αλλά αυτά είναι η έσχατη λύση και όχι η πρώτη επιλογή που συχνά όλοι μας προτιμούμε.
Αυτό που όλοι επιθυμούμε είναι ο σεβασμός και σίγουρα δεν τον διεκδικούμε άνευ κόπου.
Εξ άλλου “φόβος” και σεβασμός δεν είναι το ίδιο.
Εάν είσαι ο crew chief, χαιρέτησε τους προπονητές με χαμόγελο και σταθερή χειραψία πριν το παιχνίδι, οδηγώντας την ομάδα σου να κάνει το ίδιο.
Επιβεβαίωσε ότι θα επικοινωνείτε και ότι εάν χρειαστεί θα ζητήσετε την βοήθειά τους στην αντιμετώπιση καταστάσεων που πιθανόν προκύψουν. 
Το εκτιμούν.

Να σέβεσαι τους παίκτες.
Αυτό μπορεί να είναι δύσκολο κάποιες φορές και ιδιαίτερα με τους νεαρούς οι οποίοι ίσως ξεφεύγουν.
Οι πιθανότητες όμως να κερδίσουμε τον σεβασμό τους είναι περισσότερες, εάν τους φερόμαστε με αξιοπρέπεια παρά με αλαζονεία ή συγκαταβατικότητα.
Εάν ξεπεράσουν τα όρια τιμωρείστε τους.
Όμως να είστε βέβαιοι ότι εάν διατηρήσετε θετική στάση στην αντιμετώπισή τους θα ανακαλύψετε ότι τα αποτελέσματα θα σας ικανοποιούν.

Η επίλυση των προβλημάτων
Είναι εύκολο να πεις σε έναν προπονητή που μας φωνάζει: “Coach εάν δεν σταματήσεις θα φύγεις” ή να τον χρεώσουμε με τεχνική ποινή χωρίς να πούμε οτιδήποτε.
Η καλύτερη προσέγγιση ωστόσο, είναι να προσπαθήσεις να συνεργαστείς μαζί του
“Coach, έχω ακούσει αρκετά. Πρέπει να αλλάξουμε σελίδα.” Ή “Coach σε παρακαλώ βοήθησέ μας με την συμπεριφορά των ανθρώπων του πάγκου σου (ή των αγωνιζομένων παικτών). Δεν είναι αυτή που πρέπει.”

Η αίσθηση του χιούμορ
Είναι πολύ σημαντικό για την αντιμετώπιση των παικτών και των προπονητών.
Τίποτα δεν είναι πιο “εκτός” από διαιτητές που η αίσθησή τους για το χιούμορ είναι στα όρια του γελοίου ή από διαιτητές που ως μιλιταριστές πάντα “εκδίδουν εντολές”.
Υπάρχουν φορές που ίσως μια μικρή “ελαφρότητα” θα κάνει θαύματα. 
Είναι η εξαίρεση.
Προφανώς όμως, πρέπει να βρούμε το μέτρο, γιατί σε διαφορετική περίπτωση μπορεί να αποτελέσουμε εμείς οι ίδιοι την αιτία του προβλήματος που δημιουργείται.