Το ιστολόγιο λειτουργεί στο περιβάλλον του Google Blogger και ο Blogger χρησιμοποιεί cookies για την παροχή των υπηρεσιών, την ανάλυση της επισκεψιμότητας και τη βελτιστοποίηση της εμπειρίας του χρήστη. Με την περιήγηση στο ιστολόγιο αποδέχεστε τη χρήση των cookies.

Τετάρτη 16 Σεπτεμβρίου 2020

Ξεκίνα το παιχνίδι σωστά



Μια ομαλή εκκίνηση του αγώνα είναι σημείο αναφοράς.
Δίνει έναν καλό τόνο.
Σε αντίθετη περίπτωση προετοιμάσου για μια "μεγάλη νύκτα".



Οι κανόνες του jump-ball είναι αρκετά απλοί.
Όταν όμως κάτι παράξενο συμβεί χωρίς να είσαι προετοιμασμένος να το αντιμετωπίσεις, θα σε αφήσει εκτεθειμένο και ίσως σε "κυνηγάει" μέχρι το τέλος του αγώνα. 


Παρακολουθούσαμε μια διαδικτυακή συζήτηση με πολύ ενδιαφέροντα στατιστικά στοιχεία.
Ένα από αυτά ήταν το εξής:
Μια ομάδα σκόραρε σε 8 παιχνίδια τις πρώτες 6 φορές μετά από το jump-ball.
Ξέρετε ποιος ήταν ο λόγος που δεν έκανε το ίδιο στα 2 από αυτά;
Οι διαιτητές σφύριξαν παράβαση στο jump-ball.


Δεν θα αναλύσουμε το άρθρο του κανονισμού, αλλά θα προσπαθήσουμε να αναφερθούμε όσο πιο απλά γίνεται, ώστε κυρίως να ενημερωθούν παίκτες, προπονητές και φίλαθλοι.

Όλοι γνωρίζουμε τις θέσεις που παίρνουν οι παίκτες που μετέχουν στο jump-ball.
- Γνωρίζουμε ότι οι συμπαίκτες τους δεν μπορούν να καταλάβουν "γειτονικές" θέσεις γύρω από τον κύκλο, εφ’ όσον ένας αντίπαλος επιθυμεί να βρίσκεται σε μία από αυτές.

- Όταν ο διαιτητής είναι έτοιμος και μέχρι η μπάλα φτάσει στο υψηλότερο σημείο, όπου επιτρέπεται κάποιος από τους 2 παίκτες που μετέχουν στην αναπήδηση να την ακουμπήσει, κανένας από τους υπόλοιπους παίκτες δεν μπορεί να μπεί στον κύκλο ή να αλλάξει θέση γύρω από αυτόν.
- Κάθε παίκτης που μετέχει του jump-ball, πρέπει να έχει και τα δύο πόδια του στο μισό του κύκλου και απέναντι από το καλάθι που επιτίθεται η ομάδα του. 
- Κανένας τους δεν πρέπει να αγγίξει την μπάλα πριν αυτή φτάσει στο υψηλότερο σημείο της και επιπλέον κανένας τους δεν πρέπει να εγκαταλείψει τον κύκλο μέχρι να την αγγίξει.
- Οι άλτες δεν μπορούν να πιάσουν την μπάλα με τα δύο χέρια και επίσης να την αγγίξουν περισσότερο από δύο φορές. 
- Μπορούν να την ελέγξουν εάν την έχει εκ των υστέρων αγγίξει οποιοσδήποτε από τους οκτώ υπόλοιπους παίκτες.


Για να το απλοποιήσουμε ακόμη περισσότερο θυμηθείτε αυτά τα 3 σημεία:

Non-jumpers, πριν το jump-ball
Μπορούν να κάνουν 2 πράγματα: Να μετακινηθούν γύρω και έξω από τον κεντρικό κύκλο ή να αλλάξουν θέσεις γύρω από αυτόν.

Non-jumpers μέχρι η μπάλα να αγγιχτεί
Δεν μπορούν να κάνουν 2 πράγματα: Να αλλάξουν θέσεις γύρω από τον κεντρικό κύκλο ή να προσπαθήσουν να καταλάβουν ένα κατειλημμένο χώρο.


Jumpers
Πρέπει να βρίσκονται εντός του κύκλου, δεν αγγίζουν την μπάλα μέχρι αυτή να φτάσει στο υψηλότερο σημείο, δεν μπορούν να εγκαταλείψουν τον κύκλο, δεν μπορούν να την αγγίξουν περισσότερο από 2 φορές ή να την πιάσουν, εκτός αν την ακουμπήσει ένας non-jumper.
Κάθε άλλη δραστηριότητα, ακόμη και η πιο "περίεργη", είναι νόμιμη ενέργεια.


Έχετε πράγματι παρατηρήσει ότι ο διαιτητής που αναλαμβάνει να εκτελέσει ένα jump-ball δεν έχει την σφυρίχτρα στο στόμα του; 
Πολλοί διαιτητές – παλαιότερα – είχαν χάσει τα δόντια τους επειδή χτυπήθηκαν κατά λάθος από τους παίκτες που μετείχαν στην αναπήδηση.

Οι διαιτητές, καλό είναι να βάλουμε στην συζήτηση pregame τα παραπάνω, έτσι ώστε να έχουμε μια ομαλή αρχή και να μην επιτρέψουμε να είναι το παιχνίδι μας ένα από αυτά τα 6 παιχνίδια της στατιστικής που αναφέραμε στην αρχή.