Ο Κόσμος των Ελλήνων Διαιτητών
Ο στόχος όλων των διαιτητών είναι να επιλύσουν κάθε ευμετάβλητη σύγκρουση γρήγορα και σε βαθμό που να επιτρέπει στο παιχνίδι να συνεχιστεί με όσο το δυνατόν λιγότερες διακοπές.
Και βέβαια δεν τελειώνουν όλα τέλεια…
Η συμπεριφορά μας, η γλώσσα του σώματός μας, τι λέμε και ο τρόπος με τον οποίο το λέμε είναι τα κρίσιμα συστατικά για την επιτυχή κατάληξη κάθε είδους διαφωνίας.
Μια φράση που θα τελειώσει κάθε είδους διαφωνία σχετικά με τις αποφάσεις και τα σφυρίγματά μας είναι:
"Coach, εάν συνέβη με τον τρόπο που λέτε ότι έγινε, τότε έχω κάνει λάθος."
Λειτουργεί και συγχρόνως δεν παραδέχεσαι ένα λάθος, δεν είναι μια θέση άμυνας και οπωσδήποτε δεν αγνοείς εντελώς τον προπονητή.
Μόνον ένας προπονητής που θέλει να επιμείνει για την διασκέδασή του ή προσπαθεί να εκφοβίσει έναν διαιτητή θα συνεχίσει να διαφωνεί μετά από αυτό.
Λειτουργεί και συγχρόνως δεν παραδέχεσαι ένα λάθος, δεν είναι μια θέση άμυνας και οπωσδήποτε δεν αγνοείς εντελώς τον προπονητή.
Μόνον ένας προπονητής που θέλει να επιμείνει για την διασκέδασή του ή προσπαθεί να εκφοβίσει έναν διαιτητή θα συνεχίσει να διαφωνεί μετά από αυτό.
Και βέβαια κάθε προπονητής με τέτοιου είδους κίνητρα, αξίζει να αγνοηθεί.
Η δήλωση επίσης αυτή λειτουργεί όταν η διαφωνία περιλαμβάνει ερμηνεία των κανονισμών.
Η δήλωση επίσης αυτή λειτουργεί όταν η διαφωνία περιλαμβάνει ερμηνεία των κανονισμών.
Εάν ο προπονητής δεν διατίθεται να προσφέρει εθελοντικά την ερμηνεία του κανονισμού όπως εκείνος τον έχει αντιληφθεί, ο διαιτητής μπορεί να το ζητήσει.
Με τις πληροφορίες που θα λάβει ο διαιτητής από τον προπονητή, αντιστρέφεται το επιχείρημα και τελικά ο ερωτών διαιτητής είναι το πρόσωπο που ελέγχει την διαφωνία.
Μόλις ο προπονητής προσφέρει την ερμηνεία του, ο διαιτητής μπορεί πλέον να ενημερώσει τον προπονητή εάν αυτή η ερμηνεία είναι σωστή ή λανθασμένη.
Και όπως όλοι αντιλαμβανόμαστε, αυτή είναι η αξία της απόλυτης γνώσης του κανονισμού παιδιάς.
Κάποιες φορές η εξήγηση μιας αντίρρησης πρέπει, με βάση την ροή του αγώνα, να περιμένει ή μπορεί να θέλει ο διαιτητής να καθυστερήσει μια συζήτηση με τον προπονητή.
Είναι μια τυπική και συνήθης κατάσταση σε κάθε σχεδόν αγώνα, η οποία όμως είναι δυνατόν να κλιμακωθεί σε διαφωνία και σε σύγκρουση, όταν ο προπονητής έχει μια ερώτηση που δεν πρέπει να απαντηθεί κατά την κρίση μας.
Ας προσπαθούμε, όσο είναι εφικτό, να μην αγνοούμε μια ερώτηση.
Με τις πληροφορίες που θα λάβει ο διαιτητής από τον προπονητή, αντιστρέφεται το επιχείρημα και τελικά ο ερωτών διαιτητής είναι το πρόσωπο που ελέγχει την διαφωνία.
Μόλις ο προπονητής προσφέρει την ερμηνεία του, ο διαιτητής μπορεί πλέον να ενημερώσει τον προπονητή εάν αυτή η ερμηνεία είναι σωστή ή λανθασμένη.
Και όπως όλοι αντιλαμβανόμαστε, αυτή είναι η αξία της απόλυτης γνώσης του κανονισμού παιδιάς.
Κάποιες φορές η εξήγηση μιας αντίρρησης πρέπει, με βάση την ροή του αγώνα, να περιμένει ή μπορεί να θέλει ο διαιτητής να καθυστερήσει μια συζήτηση με τον προπονητή.
Είναι μια τυπική και συνήθης κατάσταση σε κάθε σχεδόν αγώνα, η οποία όμως είναι δυνατόν να κλιμακωθεί σε διαφωνία και σε σύγκρουση, όταν ο προπονητής έχει μια ερώτηση που δεν πρέπει να απαντηθεί κατά την κρίση μας.
Ας προσπαθούμε, όσο είναι εφικτό, να μην αγνοούμε μια ερώτηση.
Ένας προπονητής δεν πρέπει ποτέ να αισθανθεί ότι αγνοείται.
Εάν το παιχνίδι συνεχίζεται και κρίνετε ότι δεν επιτρέπεται μια παρατεταμένη συζήτηση, μπορούμε κάλλιστα να του πούμε: "Coach, θα μιλήσουμε, αλλά σε λίγο."
Στην περίπτωση αυτή δεσμευόμαστε και οφείλουμε να επανέλθουμε με την πρώτη ευκαιρία.
Συνεχίζεται...
Εάν το παιχνίδι συνεχίζεται και κρίνετε ότι δεν επιτρέπεται μια παρατεταμένη συζήτηση, μπορούμε κάλλιστα να του πούμε: "Coach, θα μιλήσουμε, αλλά σε λίγο."
Στην περίπτωση αυτή δεσμευόμαστε και οφείλουμε να επανέλθουμε με την πρώτη ευκαιρία.
Συνεχίζεται...