Τι πράγματι όμως μπορεί να κάνει ο διαιτητής σε 60 δευτερόλεπτα;
Μπορεί να κάνει το παιχνίδι καλύτερο!
Μπορεί να κάνει το παιχνίδι καλύτερο!
Το timeout δεν είναι η πιο συναρπαστική στιγμή για τους θεατές και σίγουρα δεν θα την θυμάται κανείς μετά το παιχνίδι.
Για τους διαιτητές όμως, είναι μια χρονική στιγμή που μπορεί να τους βοηθήσει να διασφαλίσουν ότι, ανεξάρτητα από το τελικό σκορ, ίσως οι τελικοί νικητές είναι οι ίδιοι.
Εάν λοιπόν υπάρχει – μέσω του timeout – μια ευκαιρία να μιλήσουμε, τι θα πούμε;
Πώς θα το χειριστούμε;
Εάν το παιχνίδι κυλά ομαλά, μια ματιά, ένα νεύμα ή ένα χαμόγελο αρκούν για να είναι το καλύτερο που θα μπορούσαμε να πούμε.
Ο οδηγός για οποιαδήποτε συνομιλία μεταξύ των διαιτητών κατά την διάρκεια του timeout πρέπει να είναι μια πληροφορία που λείπει.
Η επικοινωνία μπορεί να αποτρέψει ένα παιχνίδι να “ξεφύγει”.
Και όπως όλοι αντιλαμβάνονται η επικοινωνία πρέπει να είναι επίκαιρη και όχι εκ των υστέρων.
Είναι ευθύνη του crew chief να εξηγήσει πόσο σημαντικό είναι να μιλήσουν για οτιδήποτε μπορεί να “αισθάνονται” ότι πρέπει να διορθωθεί.
Η επικοινωνία μεταξύ των διαιτητών είναι “κλειδί”.
Κανένας δεν θα πρέπει να θέλει να πάει στα αποδυτήρια στο ημίχρονο ή στο τέλος του αγώνα και να αντιληφθεί τότε ότι έγινε οτιδήποτε και ταυτόχρονα να το ακούει για πρώτη φορά.
Μια συζήτηση κατά την διάρκεια ενός timeout συνήθως έχει πολλές θετικές επιπτώσεις.
Το πιο σημαντικό είναι ότι μπορεί να βελτιώσει ποιοτικά την διαιτησία της ομάδας των διαιτητών.
Ο εμπειρότερος και συνήθως ο crew chief βέβαια πρέπει να είναι περιληπτικός, περιορίζοντας την συζήτηση σε 1-2 σημεία που χρειάζονται βελτίωση.
Αυτό επίσης βελτιώνει συνήθως το υπόλοιπο του αγώνα.
Επιπλέον δίνεται η ευκαιρία μιας εκπαιδευτικής εμπειρίας για τον νεότερο διαιτητή της ομάδας και δημιουργεί όλες τις προϋποθέσεις για την συνοχή της.
Ο στόχος σε οποιαδήποτε από τις συζητήσεις μας κατά την διάρκεια ενός timeout πρέπει να είναι η μεγιστοποίηση της ποιότητας της διαιτησίας μας.
Οι διαιτητές χρειάζεται να χρησιμοποιούν οποιοδήποτε εργαλείο έχουν στην διάθεσή τους για την επίτευξη αυτού του στόχου.
Για τους διαιτητές όμως, είναι μια χρονική στιγμή που μπορεί να τους βοηθήσει να διασφαλίσουν ότι, ανεξάρτητα από το τελικό σκορ, ίσως οι τελικοί νικητές είναι οι ίδιοι.
Εάν λοιπόν υπάρχει – μέσω του timeout – μια ευκαιρία να μιλήσουμε, τι θα πούμε;
Πώς θα το χειριστούμε;
Εάν το παιχνίδι κυλά ομαλά, μια ματιά, ένα νεύμα ή ένα χαμόγελο αρκούν για να είναι το καλύτερο που θα μπορούσαμε να πούμε.
Ο οδηγός για οποιαδήποτε συνομιλία μεταξύ των διαιτητών κατά την διάρκεια του timeout πρέπει να είναι μια πληροφορία που λείπει.
Η επικοινωνία μπορεί να αποτρέψει ένα παιχνίδι να “ξεφύγει”.
Και όπως όλοι αντιλαμβάνονται η επικοινωνία πρέπει να είναι επίκαιρη και όχι εκ των υστέρων.
Είναι ευθύνη του crew chief να εξηγήσει πόσο σημαντικό είναι να μιλήσουν για οτιδήποτε μπορεί να “αισθάνονται” ότι πρέπει να διορθωθεί.
Η επικοινωνία μεταξύ των διαιτητών είναι “κλειδί”.
Κανένας δεν θα πρέπει να θέλει να πάει στα αποδυτήρια στο ημίχρονο ή στο τέλος του αγώνα και να αντιληφθεί τότε ότι έγινε οτιδήποτε και ταυτόχρονα να το ακούει για πρώτη φορά.
Μια συζήτηση κατά την διάρκεια ενός timeout συνήθως έχει πολλές θετικές επιπτώσεις.
Το πιο σημαντικό είναι ότι μπορεί να βελτιώσει ποιοτικά την διαιτησία της ομάδας των διαιτητών.
Ο εμπειρότερος και συνήθως ο crew chief βέβαια πρέπει να είναι περιληπτικός, περιορίζοντας την συζήτηση σε 1-2 σημεία που χρειάζονται βελτίωση.
Αυτό επίσης βελτιώνει συνήθως το υπόλοιπο του αγώνα.
Επιπλέον δίνεται η ευκαιρία μιας εκπαιδευτικής εμπειρίας για τον νεότερο διαιτητή της ομάδας και δημιουργεί όλες τις προϋποθέσεις για την συνοχή της.
Ο στόχος σε οποιαδήποτε από τις συζητήσεις μας κατά την διάρκεια ενός timeout πρέπει να είναι η μεγιστοποίηση της ποιότητας της διαιτησίας μας.
Οι διαιτητές χρειάζεται να χρησιμοποιούν οποιοδήποτε εργαλείο έχουν στην διάθεσή τους για την επίτευξη αυτού του στόχου.
Και αυτό σίγουρα περιλαμβάνει αυτά τα πολύτιμα 60 δευτερόλεπτα όσο λίγα και να είναι.