Το ιστολόγιο λειτουργεί στο περιβάλλον του Google Blogger και ο Blogger χρησιμοποιεί cookies για την παροχή των υπηρεσιών, την ανάλυση της επισκεψιμότητας και τη βελτιστοποίηση της εμπειρίας του χρήστη. Με την περιήγηση στο ιστολόγιο αποδέχεστε τη χρήση των cookies.

Σάββατο 22 Φεβρουαρίου 2020

Η δύσκολη δουλειά της καθοδήγησης των νέων διαιτητών (1)



Καθήκον όλων των έμπειρων διαιτητών είναι να μεταδώσουν στην νεότερη γενιά την συσσωρευμένη εμπειρογνωμοσύνη που και εκείνοι έλαβαν από τους προκατόχους τους.
Η αλυσίδα της διδασκαλίας δεν σταματά ποτέ.


Η καθοδήγηση των νέων διαιτητών δεν είναι μια εύκολη υπόθεση.
Ακριβώς το αντίθετο.
Είναι ένα από τα πιο ευαίσθητα, δύσκολα αλλά και ευχάριστα καθήκοντα που περιλαμβάνει η “δουλειά” ενός διαιτητή.
Σε κανέναν δεν αρέσει να μπαίνει στα αποδυτήρια για μια κριτική ανάλυση της απόδοσης των διαιτητών, όταν μόλις έχει τελειώσει ένα εξαντλητικό φυσικά και διανοητικά παιχνίδι.
Εάν όμως πρόκειται για την βελτίωσή τους χρειάζονται τις γνώσεις των έμπειρων και βετεράνων συναδέλφων τους.
Χωρίς συστηματικό monitoring των επιδόσεων των διαιτητών στους αγώνες, είναι αδύνατον να διαχειριστεί κάποιος σωστά το ανθρώπινο δυναμικό του σώματος των διαιτητών.

Πώς λοιπόν θα πρέπει οι coaches διαιτητές να διαχειρίζονται την δύσκολη ενημέρωση των λιγότερο έμπειρων συναδέλφων τους;

Θα συγκεντρώσουμε σε επόμενες αναρτήσεις μας, μια λίστα αναλύοντας ταυτόχρονα τις κορυφαίες 10 συμβουλές ελπίζοντας ότι θα βοηθήσουμε τουλάχιστον όσους έχουν την ικανότητα να αναλογιστούν την ευθύνη της καθοδήγησης των νέων συναδέλφων τους.

Συμβουλή 1:
Μην βιαστείτε να πάτε στα αποδυτήρια αμέσως μετά τον αγώνα.
Στην περίπτωση που είσαι ένας από τους διαιτητές που συμμετείχε στον αγώνα, πάρε τον χρόνο σου.
Σε κάθε περίπτωση ταξινόμησε τις ιδέες σου πριν αρχίσεις να “αντιμετωπίζεις” τους διαιτητές.
Και σίγουρα πριν τους μιλήσεις, ρώτησε τον εαυτό σου:
- Κέρδισε η καλύτερη ομάδα;
- Οι διαιτητές προσέγγισαν με “σοφία” το παιχνίδι;
- Το παιχνίδι εξελίχθηκε και τελείωσε χωρίς σημαντικά επεισόδια;
Εάν οι απαντήσεις είναι θετικές τότε υπάρχουν οι προϋποθέσεις για να συζητηθεί ό,τι αφορά στην βελτίωση των διαιτητών.
Εάν οι απαντήσεις είναι αρνητικές, τότε πρέπει να ενεργοποιηθεί μια σημαντική αρχή της επικοινωνίας που είναι η “προειδοποίηση”.

Συμβουλή 2:
Προσπάθησε να ξεκινήσεις και να τελειώσεις την ενημέρωση με ένα θετικό μήνυμα.
Οι διαιτητές που λειτουργούν σ’ ένα παιχνίδι αξίζουν τον σεβασμό μας και την εκτίμησή μας.
Όσο κακή και να είναι η απόδοσή τους, κανένας “παρατηρητής” και κανένας coach διαιτητών δεν πρέπει να αποθαρρύνει τους διαιτητές.
Η δουλειά τους δεν είναι να καταστρέψουν το ηθικό τους.
Αντιθέτως οφείλουν να δημιουργήσουν όλες τις προϋποθέσεις που χρειάζεται για να εξελίξουν νέους και καλύτερους από αυτούς διαιτητές. 
Είναι ιδιαίτερα δύσκολο να βρεθεί η σωστή ισορροπία
Αλλά υπάρχει.