Στην σειρά των αναρτήσεων αυτών θα εξετάσουμε τι σημαίνει αποτελεσματικότητα αλλά και τι χρειάζεται να γίνει, ώστε κάποιοι να αναλάβουν τον σπουδαίο ρόλο που καλύπτεται από την έννοια mentoring.
Μια από τις πιο δύσκολες πτυχές της καθοδήγησης ενός άπειρου διαιτητή είναι για οτιδήποτε δεν εμφανίζεται στα εγχειρίδια των κανονισμών και της μηχανικής.
Οι αποχρώσεις των διαφόρων καταστάσεων στον αγώνα – που δεν είναι εύκολο να εντοπιστούν αλλά έχουν ποιοτική σημασία – παρουσιάζουν προκλήσεις.
Η διδασκαλία τους συνίσταται στον τρόπο με τον οποίο, όχι μόνον θα τις εντοπίσουν αλλά και θα διαισθανθούν μερικά από τα λεπτότερα σημεία του παιχνιδιού.
Και όλο αυτό έχει κυρίως να κάνει με την διαδικασία λήψης σωστών αποφάσεων.
Το μεγάλο μέρος της διαιτησίας είναι συνυφασμένο με την επιθυμία να είμαστε οι καλύτεροι που θα μπορούσαμε ως διαιτητές σε κάθε αγώνα.
Το ίδιο ισχύει και για το mentoring.
Κάποιος που πρόκειται να είναι καθοδηγητής, θα πρέπει να διαθέτει τα προσόντα για να φέρει εις πέρας την δουλειά.
Και αυτό σημαίνει πολύ περισσότερα από το να είναι ένας ικανός διαιτητής.
Το βασικό είναι να το επιθυμεί και το σημαντικότερο να είναι σε θέση να έχει περισσότερο ενδιαφέρον για το άλλο άτομο από τον εαυτό του.
Χρειάζεται να πιστωθεί χρόνος.
Η ταχύτητα του καθοδηγητή πρέπει να προσαρμοστεί σε αυτή του διαιτητή και όχι το αντίθετο αφού ο καθένας μας, μαθαίνει και κερδίζει εμπειρία με διαφορετική ταχύτητα.
Υπάρχουν πολλά που θα πρέπει να επαναληφθούν περισσότερες από μία φορές για να εμπεδωθούν.
Και ίσως χρειαστεί να χρησιμοποιήσετε πολύ την τεχνολογία των videos.
Τέλος ισχύει και για τους καθοδηγητές ότι οι πρώτες εντυπώσεις είναι μόνιμες εντυπώσεις.
Μην το αφήνετε στην τύχη.
Είναι πιο δύσκολο να ανιχνευθούν οι κατάλληλοι έμπειροι διαιτητές προκειμένου να χρησιμοποιηθούν ως καθοδηγητές.
Τελευταία συμβουλή:
Τα προηγούμενα άρθρα ήταν:
Η καθοδήγηση των διαιτητών: Mentoring
Η καθοδήγηση των διαιτητών: Υπομονή
Η καθοδήγηση των διαιτητών: Η συμφιλίωση με την κριτική
Η καθοδήγηση των διαιτητών: Η ασχολία με νέους ανθρώπους
Η καθοδήγηση των διαιτητών: Mentoring
Η καθοδήγηση των διαιτητών: Υπομονή
Η καθοδήγηση των διαιτητών: Η συμφιλίωση με την κριτική
Η καθοδήγηση των διαιτητών: Η ασχολία με νέους ανθρώπους
Μια από τις πιο δύσκολες πτυχές της καθοδήγησης ενός άπειρου διαιτητή είναι για οτιδήποτε δεν εμφανίζεται στα εγχειρίδια των κανονισμών και της μηχανικής.
Οι αποχρώσεις των διαφόρων καταστάσεων στον αγώνα – που δεν είναι εύκολο να εντοπιστούν αλλά έχουν ποιοτική σημασία – παρουσιάζουν προκλήσεις.
Η διδασκαλία τους συνίσταται στον τρόπο με τον οποίο, όχι μόνον θα τις εντοπίσουν αλλά και θα διαισθανθούν μερικά από τα λεπτότερα σημεία του παιχνιδιού.
Και όλο αυτό έχει κυρίως να κάνει με την διαδικασία λήψης σωστών αποφάσεων.
Το μεγάλο μέρος της διαιτησίας είναι συνυφασμένο με την επιθυμία να είμαστε οι καλύτεροι που θα μπορούσαμε ως διαιτητές σε κάθε αγώνα.
Το ίδιο ισχύει και για το mentoring.
Κάποιος που πρόκειται να είναι καθοδηγητής, θα πρέπει να διαθέτει τα προσόντα για να φέρει εις πέρας την δουλειά.
Και αυτό σημαίνει πολύ περισσότερα από το να είναι ένας ικανός διαιτητής.
Το βασικό είναι να το επιθυμεί και το σημαντικότερο να είναι σε θέση να έχει περισσότερο ενδιαφέρον για το άλλο άτομο από τον εαυτό του.
Χρειάζεται να πιστωθεί χρόνος.
Η ταχύτητα του καθοδηγητή πρέπει να προσαρμοστεί σε αυτή του διαιτητή και όχι το αντίθετο αφού ο καθένας μας, μαθαίνει και κερδίζει εμπειρία με διαφορετική ταχύτητα.
Υπάρχουν πολλά που θα πρέπει να επαναληφθούν περισσότερες από μία φορές για να εμπεδωθούν.
Και ίσως χρειαστεί να χρησιμοποιήσετε πολύ την τεχνολογία των videos.
Τέλος ισχύει και για τους καθοδηγητές ότι οι πρώτες εντυπώσεις είναι μόνιμες εντυπώσεις.
Μην το αφήνετε στην τύχη.
Είναι πιο δύσκολο να ανιχνευθούν οι κατάλληλοι έμπειροι διαιτητές προκειμένου να χρησιμοποιηθούν ως καθοδηγητές.
Τελευταία συμβουλή:
Μην ζητήσετε από κανέναν να βοηθήσει ως καθοδηγητής νέων διαιτητών, εάν δεν είστε σίγουροι ότι κατ’ αρχήν έχει τις ικανότητες και κατά δεύτερον έχει την διάθεση.
Ό,τι από τα δύο προηγούμενα λείπει, να είστε βέβαιοι ότι το αποτέλεσμα θα είναι zero.
Ό,τι από τα δύο προηγούμενα λείπει, να είστε βέβαιοι ότι το αποτέλεσμα θα είναι zero.