Το ιστολόγιο λειτουργεί στο περιβάλλον του Google Blogger και ο Blogger χρησιμοποιεί cookies για την παροχή των υπηρεσιών, την ανάλυση της επισκεψιμότητας και τη βελτιστοποίηση της εμπειρίας του χρήστη. Με την περιήγηση στο ιστολόγιο αποδέχεστε τη χρήση των cookies.

Σάββατο 29 Αυγούστου 2020

Στρατηγική διατήρησης διαιτητών. Βασικές απαιτήσεις



Οι νέοι διαιτητές ξεκινούν και σε μεγάλο βαθμό είναι μόνοι τους.

Αρκετά συχνά, τα θέματα που αφορούν στις παραιτήσεις των διαιτητών προέρχονται και αφορούν σε θέματα που είναι στον έλεγχο των Συνδέσμων ή ακόμη και της Ομοσπονδίας.
Θα εξετάσουμε μερικά από όσα απαιτούνται για την αντιμετώπιση αυτής της κατάστασης, που η έλλειψή τους είναι αρκετές φορές η αιτία παραίτησης νέων διαιτητών.


Καλύτερη εκπαίδευση
Η διαιτησία δεν είναι μια απασχόληση που είναι εφικτό να μάθει κάποιος, όλα όσα πρέπει, με έναν γύρο εκπαίδευσης.
Ακόμη κι αν προσπαθήσεις να δώσεις στους διαιτητές όλα όσα νομίζεις ότι θα πρέπει να ξέρουν, δεν είναι ρεαλιστικό ότι θα απορροφήσουν τα πάντα σε μια φάση εκπαίδευσης.
Χρειάζεται χρόνος και διαρκής προσπάθεια για να κυριαρχήσουν στον κανονισμό και να αποκτήσουν τις δεξιότητες που απαιτούνται, ώστε να ανταπεξέλθουν με επιτυχία στους αγώνες.
Οι Σύνδεσμοι οφείλουν να δημιουργήσουν κλιμακωτά επίπεδα κατάρτισης και εκπαίδευσης.
Τα εκπαιδευτικά συστήματα δεν δημιουργούν τυχαία τις τάξεις και αυτό είναι πολύ σημαντικό να ακολουθήσουν και οι Σύνδεσμοι.
Η εκπαίδευση πρέπει να είναι συνεχής και σε όλα τα επίπεδα των διαιτητών με "ανάλογο" περιεχόμενο.


Καλύτερο feedback
Για τους νέους διαιτητές είναι ιδιαίτερα σημαντικό.
Όταν είσαι νέος διαιτητής, "δεν ξέρεις τι δεν ξέρεις".
Σίγουρα υπάρχει η αυτό-αξιολόγηση, αλλά είναι χρήσιμο να έχει κάθε Σύνδεσμος ένα σύστημα, μέσω του οποίου οι διαιτητές θα λαμβάνουν σταθερή πληροφορία η οποία θα τους βοηθήσει να βελτιωθούν.
Η "καρτέλα" του διαιτητή – που προβλέπεται από τα καταστατικά όλων των Συνδέσμων, αλλά δεν τηρείται – θα κάνει την εμπειρία της διαιτησίας καλύτερη και λογικά θα οδηγήσει τους περισσότερους διαιτητές να λειτουργήσουν με πάθος και περισσότερη αγάπη για ό,τι κάνουν.
Υπάρχουν πολλοί δημιουργικοί τρόποι που μπορούν να συνεισφέρουν στην μετάδοση της σωστής πληροφορίας προς τους διαιτητές, προκειμένου να λαμβάνουν καλύτερο feedback που θα το χρησιμοποιήσουν για την βελτίωσή τους.


Καλύτερη καθοδήγηση
 
Βεβαιωθείτε ότι οι νέοι διαιτητές παρακολουθούν τα "σωστά κανάλια" για να παίρνουν πληροφορίες.
Επίσης βεβαιωθείτε ότι 
υπάρχει πάντα κάποιος για να δώσει στους νέους διαιτητές την απαραίτητη ενθάρρυνση όταν χρειάζεται. 
Αυτό απαιτεί κάποιο χρόνο εκ μέρους των έμπειρων διαιτητών, αλλά σε κάθε Σύνδεσμο υπάρχουν πρόθυμοι άνθρωποι για να βοηθήσουν.
Το μόνο που χρειάζεται είναι να το ζητήσετε.

Καλύτερη συμπεριφορά  
Η κριτική είναι ένα αναπόφευκτο κομμάτι για κάθε διαιτητή. Όταν όμως ξεπερνά τα όρια είναι κατανοητό ότι για κάποιους ανθρώπους είναι το λιγότερο κουραστικό.
Οι Σύνδεσμοι και οι τοπικές Ενώσεις μπορούν μέσω κατάλληλων διαύλων να ενθαρρύνουν τις σωστές συμπεριφορές των Σωματείων, των αθλητών τους, των προπονητών και των φιλάθλων τους.
Το αποτέλεσμα θα φανεί εν καιρώ και αυτό θα το βεβαιώσει η επαρκής προσφορά των διαιτητών.
Υπάρχουν πολλοί διαιτητές που παραιτούνται για αυτούς τους λόγους και οι αρμόδιοι πρέπει να αναρωτηθούν, εάν και κατά πόσον έχουν επενδύσει στην διαιτησία δημιουργώντας περιβάλλον ασφάλειας.
Οι "ηγέτες" του αθλήματος έχουν τεράστια ευθύνη να διατηρήσουν το ήθος του αθλητισμού, μένοντας ενωμένοι και "πιέζοντας" εναντίον κάθε απαράδεκτης συμπεριφοράς.


Συνεχίζεται...