Το ιστολόγιο λειτουργεί στο περιβάλλον του Google Blogger και ο Blogger χρησιμοποιεί cookies για την παροχή των υπηρεσιών, την ανάλυση της επισκεψιμότητας και τη βελτιστοποίηση της εμπειρίας του χρήστη. Με την περιήγηση στο ιστολόγιο αποδέχεστε τη χρήση των cookies.

Πέμπτη 28 Ιανουαρίου 2021

Μην “πουλάς φθηνά” την ανάπαυλα του ημιχρόνου (2)

 Ο Κόσμος των Ελλήνων Διαιτητών


Όλοι μας έχουμε σπαταλήσει την ανάπαυλα του ημιχρόνου ως τίποτα περισσότερο από ένα διάλειμμα.

Η pregame συζήτηση έχει ως στόχο να αντιμετωπίσει αυτό που αναμένουμε να συμβεί.
Η postgame συζήτηση έχει ως στόχο να εξετάσει αυτό που ήδη συνέβη.
Η halftime συζήτηση αντιμετωπίζει αυτό που συμβαίνει.

Η συζήτηση της ομάδας των διαιτητών στην ανάπαυλα του ημιχρόνου, είναι μια σπουδαία ευκαιρία να μοιραστούμε πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο.
Τι πρέπει λοιπόν να κάνουμε;

Η γενική εικόνα του πρώτου ημιχρόνου
Ακριβώς όπως και οι 2 ομάδες είναι στα αντίστοιχα αποδυτήριά τους, συζητώντας τι λειτούργησε και τι όχι, σε σχέση με την προοπτική που είχαν σχεδιάσει, έτσι και με τον ίδιο στόχο πρέπει η ομάδα των διαιτητών να συζητήσει.
- Πώς είναι η επικοινωνία της ομάδας; 
- Υπάρχει συνέπεια στις αποφάσεις; 
- Υπάρχουν καταστάσεις και συμπεριφορές που χρειάζονται άμεση προσοχή;

Ενημέρωση με χρήσιμες πληροφορίες
Έχοντας διανύσει τον μισό αγώνα, είναι πιθανόν η αίσθησή μας να έχει συγκεντρώσει πληροφορίες που θα είναι χρήσιμο να τις μοιραστούμε.
- Έχετε εντοπίσει τους "game wreckers" κάθε ομάδας; 
- Έχει υπάρξει κάποια συζήτηση ή αλληλεπίδραση, που σε κάνει να πιστεύεις ότι ίσως κάποιος συγκεκριμένος παίκτης ή προπονητής είναι πιθανόν να δημιουργήσει προβληματικές καταστάσεις στην συνέχεια του αγώνα;
- Έχετε εντοπίσει και ταυτόχρονα προειδοποιήσει κάποιους παίκτες σχετικά με τις off-ball επαφές τους;

Κάθε τέτοιου είδους παρατήρηση είναι ενημερωτική και κανένας δεν θα βρεθεί προ εκπλήξεων στο δεύτερο ημίχρονο αφού ταυτόχρονα θα συμβάλλει στην τελειοποίηση του "ραντάρ" της ομάδας των διαιτητών.

Η προσαρμογή είναι προϋπόθεση επιτυχίας
Οι καλές ομάδες διαιτητών είναι αυτές που μπορούν να αξιοποιούν αυτό που έχει συμβεί, να μάθουν και να κάνουν άμεσες προσαρμογές για την καλύτερη εξέλιξη του αγώνα στο δεύτερο ημίχρονο.
Αυτό που ισχύει για τους προπονητές και τους παίκτες, ισχύει και για τους διαιτητές.
- Είναι κάποια από τις ομάδες που αρέσκεται στα περιφερειακά σουτ και απαιτεί την ανάγκη προσοχής από τον Κεντρικό και τον διαιτητή Ουράς;
- Παίζει κάποια ομάδα fullcourt και με παγίδες στην άμυνα, κάτι το οποίο θα απαιτήσει μεγαλύτερη συμμετοχή του Κεντρικού διαιτητή;
- Χρειάζεται η ομάδα των διαιτητών περισσότερο ή λιγότερο rotation;

Χρησιμοποιείστε με λογική ό,τι συνέβη στο πρώτο ημίχρονο, έτσι ώστε να δημιουργήσετε όλες τις προϋποθέσεις που θα εξασφαλίσουν τις καλύτερες δυνατές θέσεις των διαιτητών της ομάδας στο δεύτερο.

Συνεχίζεται...