Το ιστολόγιο λειτουργεί στο περιβάλλον του Google Blogger και ο Blogger χρησιμοποιεί cookies για την παροχή των υπηρεσιών, την ανάλυση της επισκεψιμότητας και τη βελτιστοποίηση της εμπειρίας του χρήστη. Με την περιήγηση στο ιστολόγιο αποδέχεστε τη χρήση των cookies.

Σάββατο 8 Ιουνίου 2019

Πώς να ΜΗΝ διαφωνείτε


Πρέπει να παραδεχθούμε ότι χρειάζονται το λιγότερο 2 άνθρωποι για να διαφωνήσουν.
Εάν ο ένας διαλέξει να μη συμμετάσχει, αφήνει τον άλλον να χάνεται…


Βέβαια, δεν είναι εύκολο να συγκρατηθούμε όταν προκύπτει μια διαφωνία.

Στην πραγματικότητα, απαιτεί αντοχή, συναισθηματικό έλεγχο, και καλή - παλιάς κοπής αυτοσυγκράτηση, ώστε η αντίδρασή μας να μην "ρίξει λάδι στη φωτιά".


Εάν εκπαιδευτείς να παραμένεις αμέτοχος όταν ένας παίκτης ή ο προπονητής απεγνωσμένα θέλει να σ’ εκνευρίσει, τότε θα είσαι ένας καλύτερος διαιτητής.

Πριν αναλύσουμε τους τρόπους που υπάρχουν ώστε να αποφεύγεις να διαφωνείς, ας ξεκαθαρίσουμε ότι τίποτα από όσα θα ειπωθούν ή θα προταθούν δεν έχουν σκοπό να λειτουργήσουν ως υποκατάστατα αντιμετώπισης ενός προβλήματος ή χρήσης όλων των εργαλείων ενός διαιτητή για να διαχειριστεί μια κατάσταση.

Όταν η “άλλη πλευρά” ξεκάθαρα ξεπερνάει τα όρια προσπαθώντας να σε προκαλέσει σε καυγά, πρέπει να το αντιμετωπίσεις κατάλληλα.

Για να παρακάμψεις έναν επικείμενο καυγά, αντιμετώπισε τον επιτιθέμενο με ένα θετικό και διαλλακτικό τρόπο.

Αφήνοντας τους ανθρώπους να γνωρίζουν την εκτίμησή σου προς εκείνους, δείχνοντάς τους σεβασμό και ότι η γνώμη τους μετράει, δημιουργείς τις βάσεις για την θετική επίλυση της όποιας διένεξης.

1. Άφησε το άλλο άτομο να μιλήσει – μην το διακόπτεις

Μ’ άλλα λόγια να έχεις την ευγένεια να ακούσεις πριν απαντήσεις.
Μπορεί ήδη να έχεις σχηματίσει άποψη και να μην υπάρχει τίποτα που να μπορεί να σου αλλάξει γνώμη, αλλά εάν ακούσεις προσεκτικά τι έχει ο προπονητής ή ο παίκτης να σου πει, μπορείς τουλάχιστον να συμμεριστείς την “οπτική” του συνομιλητή σου.

2. Να περιγράψεις ξανά το πρόβλημα στον προπονητή η στον παίκτη με δικά σου λόγια

Αυτό αφήνει το πρόσωπο που διαφωνεί να νιώθει ότι τον άκουσες και ότι πήρες το μήνυμά του.
Επιπλέον του δίνει λίγο χρόνο να ηρεμήσει.
Σε κάποιες περιπτώσεις θα μπορούσε να βοηθήσει τους παίκτες ή τους προπονητές να επανεξετάσουν τις παρατηρήσεις τους.

3. Μην διαπραγματεύεσαι τις απόψεις σου

Να παραμένεις πάντα αντικειμενικός και να αποφεύγεις να δικαιολογείς τις αποφάσεις σου από τη στιγμή που έχεις διαμορφώσει άποψη.

4. Περιόρισε την συζήτηση στο πιο πρόσφατο call

Όταν ο προπονητής ή ο παίκτης επαναφέρει ένα ζήτημα που έχει προκύψει νωρίτερα στον αγώνα, είναι ώρα να σταματήσεις τη συζήτηση. 
Ξεκαθάρισε ότι είσαι πρόθυμος να λάβεις υπ’ όψιν μόνο το τρέχον ζήτημα: το παρελθόν είναι παρελθόν.

5. Παρέμεινε σταθερός και αποφασιστικός

Έχεις κάθε δικαίωμα να αλλάξεις γνώμη για την απόφασή σου
Εάν όντως όμως αλλάξεις γνώμη, δείξε αποφασιστικότητα.
Το χειρότερο που μπορείς βέβαια να κάνεις είναι να αλλάζεις συνεχώς άποψη.

6. Εάν σου είναι εύκολο – πρέπει - μην ανακατεύεσαι σε καμία συζήτηση όταν είσαι θυμωμένος.

Οι διαιτητές είμαστε άνθρωποι και είναι πιθανό να δούμε ή να ακούσουμε κάτι που πραγματικά να μας βγάλει εκτός εαυτού. 
Εάν μετά από κάποια απόφασή σου ο προπονητής θέλει να συζητήσετε και εφ’ όσον αυτό είναι δυνατόν, απομακρύνσου μέχρι να ανακτήσεις την ψυχραιμία σου.

7. Σε ό,τι αφορά τα προβλήματα, επικεντρώσου στις λύσεις.

Αυτό δε σημαίνει να αλλάξεις την απόφασή σου αλλά ίσως να χρειάζεται να συμφωνήσεις στο αίτημα ενός προπονητή να συμβουλευτείς τους συναδέλφους διαιτητές.