Το ιστολόγιο λειτουργεί στο περιβάλλον του Google Blogger και ο Blogger χρησιμοποιεί cookies για την παροχή των υπηρεσιών, την ανάλυση της επισκεψιμότητας και τη βελτιστοποίηση της εμπειρίας του χρήστη. Με την περιήγηση στο ιστολόγιο αποδέχεστε τη χρήση των cookies.

Τετάρτη 7 Ιουλίου 2021

Γιατί μιλάς; (1)

    Ο Κόσμος των Ελλήνων Διαιτητών       


Όσον αφορά στα απαραίτητα που χρειάζεται ένας διαιτητής προκειμένου να θεωρηθεί επιτυχημένος, η "τέχνη της συζήτησης" φαίνεται να μην είναι ψηλά στην λίστα.

Ωστόσο, είναι μια δεξιότητα που κάθε καλός διαιτητής πρέπει να χρησιμοποιεί όταν πρέπει.

Οι συζητήσεις ποικίλλουν και εξαρτώνται κατ’ αναλογία με τις καταστάσεις που δημιουργούνται πριν, κατά την διάρκεια και μετά το τέλος του αγώνα.
Η ικανότητα της σωστής αξιολόγησης κάθε κατάστασης είναι κι αυτή μέρος της "τέχνης της συζήτησης".
Η κατάσταση μπορεί να είναι τόσο απλή όσο όταν ένας προπονητής ζητά διευκρινίσεις για μια απόφαση, ή τόσο έντονη όσο όταν ένας προπονητής επιτίθεται λεκτικά στον διαιτητή, επειδή πιστεύει ότι η ομάδα του έχει αδικηθεί.
Σε κάθε περίπτωση, η ικανότητα κατανόησης της κατάστασης και επιλογής σωστού λεξιλογίου για τον έλεγχό της είναι ζωτικής σημασίας.

Αναγνώρισε την κατάσταση
Κάθε συζήτηση μπορεί να αποκλιμακώσει μια κατάσταση.
Μπορεί όμως και να είναι η αιτία να ξεφύγει ο έλεγχος.
Μια συζήτηση πάντως, δεν πρέπει να είναι ποτέ "Διαιτητής εναντίον Προπονητή".

Οι έντονες συζητήσεις μπορούν να εξυπηρετήσουν πολλούς σκοπούς στο μυαλό ενός προπονητή.
Και ναι μεν μπορεί να "ξυπνήσει" την ομάδα του, αλλά τι γίνεται με την πιθανότητα παρακίνησης των οπαδών;
Η σωστή γλώσσα του σώματος, η επαφή πρόσωπο με πρόσωπο και η προσεκτική επιλογή των λέξεων που θα χρησιμοποιήσουμε, είναι ιδανικά ικανά να προχωρήσουν πολύ την συνεργασία των διαιτητών με τους προπονητές και τους παίκτες.
Η ψυχραιμία των διαιτητών κατά την διάρκεια έντονων συνθηκών είναι κατεστημένο.
Ο καλός διαιτητής πάντως, οφείλει να ασχολείται σε κάθε περίπτωση με την συμπεριφορά.
Εάν η συμπεριφορά είναι εκτός των επιτρεπομένων ορίων, δεν πρέπει να ασχοληθεί, αφού απαντώντας απλά ανταμείβει την συμπεριφορά αυτή.
Η μόνη απάντηση θα πρέπει να είναι μέσω των "εργαλείων" που ο κανονισμός του δίνει το δικαίωμα.
Επικοινωνία σημαίνει αλληλοσεβασμός. 
Και πρέπει πρώτα να ελέγξει κάποιος την συμπεριφορά του για να συμβεί.

Μην αντιδράς. Απλά απάντησε
Μίλα μόνον όταν σου μιλούν.
Κυρίως, δεν πρέπει να αντιδρά ο διαιτητής σε δηλώσεις και σίγουρα δεν είναι και υποχρεωμένος να το κάνει.
Να φέρεσαι με επαγγελματισμό, με σεβασμό και διάθεση να ακούσεις.
Ως διαιτητές, οφείλουμε να επικοινωνούμε με τους προπονητές, αλλά οι απαντήσεις μας θα πρέπει να είναι στο πλαίσιο μιας συζήτησης και όχι μια αντίδραση στον προπονητή.
Όταν αντιδρούμε, η γλώσσα του σώματος δείχνει το πάθος και το συναίσθημά μας.
Όταν απαντάμε, απλά αντιμετωπίζουμε μια ερώτηση. 
Αυτό σημαίνει ότι οι απαντήσεις μας δεν μπορεί να είναι τίποτα περισσότερο από ναι ή όχι, όπως και να διαφωνήσουμε ή να συμφωνήσουμε.
Ένας προπονητής μπορεί να είναι πλήρως ικανοποιημένος, ακόμη κι αν του δώσουμε να καταλάβει ότι τον ακούμε. 
Θέλει απλά να ξέρει...

Συνεχίζεται...