Το ιστολόγιο λειτουργεί στο περιβάλλον του Google Blogger και ο Blogger χρησιμοποιεί cookies για την παροχή των υπηρεσιών, την ανάλυση της επισκεψιμότητας και τη βελτιστοποίηση της εμπειρίας του χρήστη. Με την περιήγηση στο ιστολόγιο αποδέχεστε τη χρήση των cookies.

Δευτέρα 28 Σεπτεμβρίου 2020

Η επίλυση των διαφωνιών έχει 2 νικητές

  Ο Κόσμος των Ελλήνων Διαιτητών


Ο στόχος κάθε διαιτητή όταν εμπλέκεται σε μια οποιαδήποτε διαφωνία ή ακόμη και "σύγκρουση" κατά την διάρκεια ενός αγώνα, είναι να επιλύσει το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί. 

Η τάση των διαιτητών δεν θα πρέπει να είναι το προσωπικό τους "κέρδος". 
Αυτή ακριβώς είναι μια λεπτή αλλά κρίσιμη διαφορά για την διαχείριση κρίσεων. 
Και το καλύτερο αποτέλεσμα είναι αδιαμφισβήτητα όταν υπάρχουν δύο "νικητές". 
Σε κάθε άλλη περίπτωση διαβρώνεται η αυτοεκτίμηση και η εμπιστοσύνη του "ηττημένου". 
Υπάρχει ένα παλιό ρητό που συνοψίζει αυτή την φιλοσοφία: "Ως διαιτητές έχουμε έχουμε πάντα την τελευταία λέξη. Ωστόσο, δεν χρειάζεται πάντα να το λέμε." 

1. Επιτρέψτε στο άλλο άτομο να μιλήσει χωρίς διακοπή
Έχετε την ευγένεια να ακούσετε πριν πείτε οτιδήποτε. Το πιο πιθανόν είναι να εισπράξετε ανάλογη ευγένεια. Η επίλυση των προβλημάτων αρχίζει όταν και οι 2 πλευρές ακουστούν επαρκώς.


2. Περιορίστε την συζήτηση μόνο στο άμεσο ζήτημα που επηρεάζει αρνητικά την σχέση σας
Ένας από τους πιο γρήγορους τρόπους για να κάνετε μια κακή αρχή στην επίλυση ενός προβλήματος, είναι να "αναμασήσετε" το παρελθόν ή να μετατοπίσετε την συζήτηση σε άλλα μη συναφή με το πρόβλημα θέματα. 
Είναι κάτι που αρέσει να το κάνουν αρκετοί προπονητές.
"Κeep them in the box". Που σημαίνει, επικεντρωθείτε στην συγκεκριμένη κατάσταση που δημιούργησε το πρόβλημα.

3. Επιλέξτε την βέλτιστη στιγμή για να συζητήσετε το πρόβλημα
Πολλά προβλήματα, που θέτουν σε κίνδυνο την θετική επίλυση συγκρούσεων, μπορούν να αποφευχθούν επιλέγοντας προσεκτικά τον χρόνο για να τα συζητήσεις. 
Αυτός ο χρόνος πρέπει να είναι η στιγμή που είμαστε και ελεύθεροι αλλά και ήρεμοι για να το κάνουμε και ο στόχος είναι να διατηρηθεί η συνομιλία εστιασμένη και σύντομη.

4. Αποφύγετε με σύνεση τα τρωτά σημεία ή τις συναισθηματικές ευαισθησίες του άλλου ατόμου
Κάθε άνθρωπος έχει προσωπικά τρωτά σημεία και είναι πολύ δελεαστικό να τον χτυπήσουμε "κάτω από την ζώνη". 
Οι συναισθηματικά ευαίσθητες πληροφορίες, που καθένας από εμάς μπορεί να διαθέτει, είναι απαραίτητο να μην χρησιμοποιηθούν ως όπλο κάθε φορά που υπάρχει πρόβλημα. 
Και με λίγα λόγια, είναι ανάρμοστο για ένα διαιτητή να αντεπιτεθεί. 
Επίσης, ο σαρκασμός δεν είναι ποτέ ένα καλό "μέσον" για να προωθήσουμε την γαλήνη σε μια σύγκρουση που διαφαίνεται. 
Και σίγουρα θα πρέπει να αποφύγουμε τον μεγαλύτερο "πειρασμό" που είναι να χρησιμοποιήσουμε ως όπλο το σκορ του αγώνα.
Μην χρησιμοποιήσεις ποτέ την ευπάθεια μιας ομάδας προς όφελός σου. 
Κανένας δεν θα το θεωρήσει ως ένα καλόπιστο ταμπού.

 

5. Κρατήστε μια ανοικτή γραμμή επικοινωνίας
Είθισται να μην μιλάμε ως διαιτητές όταν όλα φαίνονται να πηγαίνουν καλά. 
Όταν όμως συμβαίνει αυτό, τότε οι "θυμωμένες αλληλεπιδράσεις" μπορεί να είναι οι μόνες φορές που θα σας συνδέουν με τους προπονητές και τους παίκτες. 
Οι ακίνδυνοι περιοδικοί διάλογοι όμως, είναι ένας από τους καλύτερους δυνατούς τρόπους για την αποφυγή προβλημάτων. 
Είναι βέβαια μια ανοικτή γραμμή επικοινωνίας αρκετά λεπτή και στα όρια της ισορροπίας, αφού θα πρέπει να έχετε την ανάλογη εμπειρία. 
Και σίγουρα αυτό δείχνει την προθυμία μας να επικοινωνήσουμε όταν χρειαστεί και όχι την διάθεση εκ μέρους μας του σχολιασμού των πτυχών του παιχνιδιού.