Οι περισσότεροι υποστηρίζουν ότι για να διεξαχθεί ένας αγώνας χρειάζονται 2 ομάδες.
Οι διαιτητές βέβαια γνωρίζουν καλύτερα.
Χρειάζεται και μια τρίτη ομάδα.
Την ομάδα των διαιτητών.
Όπως ακριβώς οι αθλητές πρέπει να εργαστούν ως ομάδα για να κερδίσουν, έτσι και οι διαιτητές προκειμένου να έχουν την υψηλότερη επίδοση οφείλουν το ίδιο.
Η δυσκολία για να αποδώσουν ως ομάδα οι διαιτητές είναι ότι η “ομαδική προπόνησή τους” είναι ταυτόχρονα και ο αγώνας στον οποίο ορίζονται.
- Είναι κάθε διαιτητής στο γήπεδο για τον ίδιο λόγο;
Η κοινή αποστολή και οι αξίες είναι που οδηγούν στην επιτυχία.
Η πίεση του διαιτητή για “άνοδο” και η επιθυμία του να κερδίζει ορισμούς είναι ισχυρή.
Είναι “κοινά” χαρακτηριστικά της ομάδας; Εάν όχι, υπάρχει πρόβλημα.
- Έχει προετοιμαστεί κατάλληλα κάθε διαιτητής της ομάδας για το συγκεκριμένο αγώνα;
Είναι ευθύνη κάθε διαιτητή ξεχωριστά να διατηρεί την γνώση του κανονισμού και ειδικότερα των σφαλμάτων και των παραβάσεων, αλλά και της μηχανικής.
Είναι όλοι οι διαιτητές του αγώνα προετοιμασμένοι για το pregame;
Μπορεί να εμπνεύσει εμπιστοσύνη ο ένας τον άλλον;
- Ποια είναι η “φύση” του pregame meeting;
Είναι "business" συζήτηση;
Είναι προσανατολισμένη σε γεγονότα;
Είναι “εύθυμη”;
Ενθαρρύνει τις ερωτήσεις και υπάρχει διάθεση για μάθηση;
Ή τελικά είναι μια ευκαιρία “κουτσομπολιού”, παραπόνων και σχολίων άσχετων με τον αγώνα, αλλά σχετικών με την διαιτησία;
- Ποια είναι η άποψη των διαιτητών της ομάδας για τον επικεφαλής;
Ο επικεφαλής ασκεί σημαντική επιρροή όχι μόνο κατά την διάρκεια του αγώνα αλλά και εκτός;
Ποιο είναι το “περιβάλλον” που δημιουργεί ο επικεφαλής;
Είναι της λογικής “ Let’s just get the call right” ή της λογικής “Μην με εκθέσετε”;
Οι διαιτητές της ομάδας ενδιαφέρονται να “ακολουθήσουν” τις οδηγίες του chief ή ενδιαφέρονται για τον επόμενο ορισμό τους;
Όπως ακριβώς οι αθλητές πρέπει να εργαστούν ως ομάδα για να κερδίσουν, έτσι και οι διαιτητές προκειμένου να έχουν την υψηλότερη επίδοση οφείλουν το ίδιο.
Η δυσκολία για να αποδώσουν ως ομάδα οι διαιτητές είναι ότι η “ομαδική προπόνησή τους” είναι ταυτόχρονα και ο αγώνας στον οποίο ορίζονται.
- Είναι κάθε διαιτητής στο γήπεδο για τον ίδιο λόγο;
Η κοινή αποστολή και οι αξίες είναι που οδηγούν στην επιτυχία.
Η πίεση του διαιτητή για “άνοδο” και η επιθυμία του να κερδίζει ορισμούς είναι ισχυρή.
Είναι “κοινά” χαρακτηριστικά της ομάδας; Εάν όχι, υπάρχει πρόβλημα.
- Έχει προετοιμαστεί κατάλληλα κάθε διαιτητής της ομάδας για το συγκεκριμένο αγώνα;
Είναι ευθύνη κάθε διαιτητή ξεχωριστά να διατηρεί την γνώση του κανονισμού και ειδικότερα των σφαλμάτων και των παραβάσεων, αλλά και της μηχανικής.
Είναι όλοι οι διαιτητές του αγώνα προετοιμασμένοι για το pregame;
Μπορεί να εμπνεύσει εμπιστοσύνη ο ένας τον άλλον;
- Ποια είναι η “φύση” του pregame meeting;
Είναι "business" συζήτηση;
Είναι προσανατολισμένη σε γεγονότα;
Είναι “εύθυμη”;
Ενθαρρύνει τις ερωτήσεις και υπάρχει διάθεση για μάθηση;
Ή τελικά είναι μια ευκαιρία “κουτσομπολιού”, παραπόνων και σχολίων άσχετων με τον αγώνα, αλλά σχετικών με την διαιτησία;
- Ποια είναι η άποψη των διαιτητών της ομάδας για τον επικεφαλής;
Ο επικεφαλής ασκεί σημαντική επιρροή όχι μόνο κατά την διάρκεια του αγώνα αλλά και εκτός;
Ποιο είναι το “περιβάλλον” που δημιουργεί ο επικεφαλής;
Είναι της λογικής “ Let’s just get the call right” ή της λογικής “Μην με εκθέσετε”;
Οι διαιτητές της ομάδας ενδιαφέρονται να “ακολουθήσουν” τις οδηγίες του chief ή ενδιαφέρονται για τον επόμενο ορισμό τους;
Οι διαιτητές πρέπει να έχουν απόλυτη εμπιστοσύνη μεταξύ τους.
Οι αποφάσεις τους είναι θέμα δευτερολέπτων.
Σε καταστάσεις πίεσης, η εμπιστοσύνη δεν πρέπει να κλονιστεί εκδηλώνοντας κάποιος από την ομάδα “κλειστό πνεύμα” και απροθυμία να δεχτεί άλλη άποψη.
Η οποιαδήποτε αντίθεση μεταξύ της ομάδας, πρέπει να λύνεται γρήγορα και εποικοδομητικά.
- Η ομάδα των διαιτητών εστιάζει μόνο στα αρνητικά;
Είναι δεδομένο ότι τα “χαμένα σφυρίγματα” τραβούν την μεγαλύτερη προσοχή και πρέπει να αντιμετωπιστούν την κατάλληλη στιγμή.
Ωστόσο, η επιβράβευση των σωστών αποφάσεων επικυρώνει την καλή απόδοση και δημιουργεί εποικοδομητική ατμόσφαιρα.
- Είναι σαφής ο ρόλος κάθε διαιτητή της ομάδας;
Είναι θέμα μηχανικής.
Αλλά είναι καλό να επανεξετάζεται κατά την διάρκεια του αγώνα και σε τακτική βάση.
Οι διαδικασίες συχνά αλλάζουν.
Οι οδηγίες κάθε χρόνο πιθανόν να διαφέρουν.
Επιπλέον απαιτείται συνεχής επικοινωνία και όχι μόνον κατά την διάρκεια του pregame.
- H ομάδα υπάρχει και μετά τη λήξη του αγώνα.
Οι αποτελεσματικές ομάδες συζητούν μετά το παιχνίδι, ενισχύουν τις θετικές πτυχές της απόδοσής τους και εντοπίζουν τομείς που χρειάζονται την προσοχή τους.
Η “Τρίτη ομάδα” δεν είναι σίγουρα η ομάδα για την οποία πληρώνουν οι θεατές να απολαύσουν στο γήπεδο.
Είναι όμως σημαντική και αυτή που θα επιτρέψει στους φιλάθλους να απολαύσουν τις άλλες 2.